19 دی: سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: ۲۶ دی ماه به عنوان تاریخ عرضه ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تعیین شده و مهلت ارسال درخواست خرید و درخواست بررسی صلاحیت ۱۷ دی ماه است.

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان جدیدترین اقدامات خود در خصوص واگذاری سهام این دو باشگاه و بر اساس مصوبه واگذاری نسبت به عرضه ۵۱ درصد سهام از این دو شرکت اقدام کرده است.
بر اساس اطلاعیه عرضه سهام که توسط شرکت فرابورس ایران منتشر شده بود تاریخ عرضه ۱۲/۱۰/۱۴۰۲ تعیین شد. مطابق مقرارت فرابورس متقاضیان می‌بایست اولاً درخواست خرید سهام را به شرکت فرابورس تحویل می‌دادند ثانیاً مطابق ضوابط مقرر در «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها» درخواست بررسی صلاحیت تخصصی و مستندات مربوط به آن را نیز به اداره کل حراست سازمان خصوصی سازی ارائه می‌کردند. مهلت ارسال هر دو درخواست؛ روز یکشنبه مورخ ۰۳/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ تعیین شده بود.
حسب اطلاع واصله اگر چه درخواست خرید به شرکت فرابورس ارسال شده بود اما درخواست خرید واصل شده به سازمان خصوصی سازی بعد از مهلت مقرر در آگهی عرضه صورت گرفته؛ لذا پذیرش آن بر خلاف ضوابط بود و با توجه به حساسیت این سازمان در اجرای دقیق مقررات و تشریفات عرضه؛ عملاً امکان پذیرش هیچ درخواستی بعد از اتمام مهلت؛ وجود نداشت.
مطابق مندرجات دستورالعمل بررسی صلاحیت و مفاد آگهی عرضه، صرفاً اشخاصی اجازه حضور در روز عرضه مورخ دوازدهم دیماه را داشتند که بعد از تأیید صلاحیت توسط کارگروه از سازمان خصوصی سازی به فرابورس معرفی می‌شدند. لذا با توجه به عدم پذیرش درخواست‌ها؛ کارگروه تشکیل نشده و هیچ شخص قابل معرفی نیز به فرابورس وجود نداشت. در نتیجه عرضه مورخ ۱۲/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ منتفی بود.
با توجه به اتفاقات فوق و اراده جدی این سازمان در واگذاری سهام دو باشگاه؛ ضمن هماهنگی صورت گرفته با شرکت فرابورس ایران در خصوص نحوه انجام عرضه مجدد سهام؛ گزارش موضوع در اولین جلسه هیأت واگذاری (مورخ ۰۴/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ مطرح و این هیئت با عرضه مجدد سهام شرکت‌های مذکور با همان قیمت و شرایط قبلی موافقت کرد.
در این راستا آگهی عرضه در روزنامه‌های کیهان و وطن امروز مورخ ۰۶/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ به چاپ رسید. متعاقب آن اطلاعیه عرضه نیز توسط شرکت فرابورس ایران منتشر شد که طی آن روز سه شنبه مورخ ۲۶/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ به عنوان تاریخ عرضه تعیین شد و مهلت ارسال درخواست خرید و درخواست بررسی صلاحیت روز یکشنبه مورخ ۱۷/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ تعیین شده است.
سازمان خصوصی سازی امیدوار است با توجه به شرایط در نظر گرفته شده برای واگذاری این دو شرکت و انواع مشوق‌ها و تخفیفات تعیین شده در آگهی؛ عرضه سهام با استقبال فعالان اقتصادی مواجه شده و واگذاری آن محقق شود.
  • نویسنده :
  • منبع :