19 دی: رئیس جمهور به سفرای جدید ماموریت داد تا با توجه به سیاست دولت مردمی برای توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو و مدیریت هوشمندانه و عزتمندانه روابط، همه امکانات را برای تقویت و تعمیق مراودات با کشورهای محل ماموریت‌شان به کار گیرند.
سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه - ۱۲ دی ماه - در دیدار ۶ نفر از سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به عزت و اقتدار روزافزون کشورمان در عرصه بین‌المللی، جایگاه مقتدرانه امروز ایران را بستر مناسبی برای گسترش روابط و همکاری‌ با دیگر کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و به نمایندگان و سفرای کشورمان توصیه کرد ضمن تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت به بهترین شکل بهره بگیرند.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و زمینه‌های مناسب موجود برای توسعه همکاری‌ با بسیاری از کشورهای جهان و نیز اشتیاق این کشورها برای ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران، به سفرای جدید ماموریت داد با توجه به سیاست دولت مردمی برای توسعه تعاملات با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو و مدیریت هوشمندانه و عزتمندانه روابط، همه امکانات را برای تقویت و تعمیق مراودات با کشورهای محل ماموریت‌شان به کار گیرند.
رئیس جمهور از سفرای جمهوری اسلامی ایران خواست شخصا زمینه‌های تقویت روابط و تبادل دستاوردهای متقابل میان ایران و کشورهای محل ماموریت خود را بررسی و اجرایی شدن آن را با جدیت دنبال کنند.
در این دیدار سفرای جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، عمان، سازمان همکاری‌های اسلامی در جده، تایلند، بلژیک و برونئی نیز در سخنانی به تبیین ظرفیت‌های کشور یا سازمان بین‌المللی محل ماموریت خود پرداخته و برنامه‌ها و اهداف ماموریت‌شان را تشریح کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :