19 دی: یک رسانه صهیونیستی از مخالفت کشور مصر با درخواست واشنگتن برای حضور در ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ پرده برداشتند.
شبکه صهیونیستی «i۲۴» در این باره فاش کرد که هیاتی از وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر هفته گذشته به قاهره سفر کرد تا درباره احتمال پیوستن مصر به ائتلاف دریایی به سرکردگی آمریکا در دریای سرخ گفت‌وگو کند.
این رسانه اعلام کرد که مصر از مشارکت موثر در ائتلاف دریایی آمریکا خودداری کرد.
بحرین تنها کشور عربی شرکت کننده در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ است. ائتلافی که به بهانه مقابله با عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.
آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.
نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

  • نویسنده :
  • منبع :