19 دی: امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل با رد اتهامات آمریکا علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز سفیر و نماینده فرانسه به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (ژانویه ۲۰۲۴)، نوشت: علاوه بر نامه‌های قبلی ما، از جمله آخرین نامه مورخ ۴ دسامبر ۲۰۲۳ (S/۲۰۲۳/۹۵۳)، مایلم اتهامات بی اساس مطرح شده علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نامه نماینده ایالات متحده در سازمان ملل خطاب به رئیس شورای امنیت مورخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ را قویا رد کنم.
ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می کند که هیچ گروه وابسته به نیروهای مسلح این کشور چه در سوریه، چه در عراق و چه در جاهای دیگر، تحت کنترل مستقیم این کشور یا به نمایندگی از آن فعالیت نمی کند. در نتیجه، ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.
وی تصریح کرد: اقدامات غیرقانونی مستمر ایالات متحده در نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور ملل متحد در منطقه به ویژه در جمهوری عربی سوریه مشهود است و با انتشار اطلاعات نادرست و ادعاهای بی اساس علیه ایران قابل کتمان یا توجیه نیست.
سفیر ایران در سازمان ملل در پایان نامه خود خواسته است که این نامه بعنوان سند شورای امنیت ثبت شود.
به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.
نیروهای دریایی یمن هشدار داده اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.
بر اساس گزارش شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا وابسته حزب جمهوریخواه این کشور، گروههای مقاومت از ۱۷ اکتبر تاکنون ۱۱۸ بار به مواضع آمریکا در منطقه حمله کرده اند.
  • نویسنده :
  • منبع :