19 دی: رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۵ موزه با موضوع دفاع مقدس در دست ساخت قرار دارد و براساس هدف‌گذاری تعداد موزه‌ها را به ۳۷ موزه در سطح کشور خواهیم رساند.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی معاونان میراث فرهنگی کشور که امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با اشاره به ۵۸ یادمان در مجموعه مناطق عملیاتی دفاع مقدس و بیش از ۲ هزار ۵۰۰ یادمان شهدای گمنام در سطح کشور، تصریح کرد: ۲۴ موزه در سراسر کشور با موضوع دفاع مقدس وجود دارد و پنج موزه نیز در دست ساخت قرار دارد و بر اساس هدف‌گذاری تعداد موزه‌ها را به ۳۷ موزه خواهیم رساند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴۶ یادمان ثبت ملی شده است، بر ضرورت بازرسی و رسیدگی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی در راستا تدوین و رعایت قوانین بر اساس ضوابط وزارتخانه تاکید کرد.
سردار کارگر، میراث‌فرهنگی دفاع مقدس را متعلق به مردم ایران عنوان کرد و افزود: از سوی ما هیچ مانعی وجود ندارد، وزارت میراث‌فرهنگی اختیار تام دارد همه یادمان‌های ثبت شده را مورد بررسی کارشناسی قرار دهد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همچنین برای تعیین و تکلیف یادمان شهدای گمنام و همکاری به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی اعلام آمادگی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :