19 دی: فعال بازار طلا گفت: افزایش قیمت‌ها که از روز چهارشنبه شاهد آن بودیم موقتی است و پیش‌بینی می‌شود از فردا (شنبه) کاهش یابد
محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته با شروع سال میلادی بهای انس جهانی تا دو هزار و ۷۰ دلار افزایش یافت؛ اما در طول هفته با نوساناتی همراه بود و سرانجام در پایان هفته به دو ۲۴ دلار رسید و در مجموع به طور متوسط ۱۶ دلار کاهش بها داشت.
وی گفت: در داخل کشور نیز به دلیل تحولات سیاسی نرخ ارز نیز سیر صعودی داشت. علاوه بر افزایش بهای انس جهانی و سیر صعودی نرخ ارز به‌عنوان عوامل تأثیرگذار بر قیمت طلا به دلیل روز مادر و افزایش تقاضا برای خرید سکه و طلا موجب شد که سیر صعودی قیمت‌ها را در بازار داخلی طلا شاهد باشیم.
این فعال بازار طلا بیان کرد: در هفته گذشته به طور متوسط سکه طرح قدیم ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون تومان، نیم‌سکه ۹۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.
وی افزود: همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده ۲۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای آب شده ۶۴ هزار تومان افزایش یافت.
کشتی آرای گفت: حباب هر قطعه سکه نیز در هفته گذشته ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت و حباب سکه به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید
وی گفت: در هفته گذشته باتوجه‌به اتفاقاتی که رخ داد بازار ارز دچار هیجان کاذب شد و پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه و روزهای آینده نرخ ارز تعدیل شود و در نتیجه قیمت طلا و سکه نیز کاهش یابد و افزایش قیمت‌ها که از روز چهارشنبه شاهد آن بودیم موقتی باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :