19 دی: خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد شنبه گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر این کشور در پی حمله تروریستی در کرمان، در پیامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران ابراز همدردی کرد و تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزای مرکزی کره شمالی، کیم در پیام خود با رئیس جمهوری ایران ابراز همدردی کرده و بر موضع کره شمالی مبنی بر «مخالفت همه اشکال تروریسم» تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، کیم در پی حمله تروریستی اخیر در استان کرمان، از جانب دولت و مردم کره شمالی تسلیت و همدردی عمیق خود را به رئیس جمهوری، دولت، مردم و خانواده‌های داغدار و قربانیان ابراز کرد.
رهبر کره شمالی همچنین بر موضع دائمی این کشور در مخالفت با همه اشکال تروریسم تاکید و از صمیم قلب ابراز امیدواری کرد که خانواده‌های داغدار و قربانیان به آرامش و ثبات برسند.
بر اساس این گزارش، عصر چهارشنبه- ۱۳ دی ماه- همزمان با چهارمین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت یاد این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی به وقوع پیوست.
در این عملیات، ۲ انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان؛ در ۷۰۰ متری مزار شهیدسلیمانی و در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی رخ داد و ۸۹ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :