19 دی: دادستان کل کشور از برخورد قاطع با تولید محتواهای مجرمانه برخی افراد در فضای مجازی در خصوص حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد امروز شنبه در حاشیه تودیع و معارفه دادستان مرکز لرستان در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه مدیران بعد از چند سال که در حوزه‌ای مشغول به فعالیت هستند، معمولاً استعدادهای خود را به کار می‌گیرند، نوآوری می‌کنند، برنامه‌های خود را به اجرا می‌گذارند، اظهار داشت: در این راستا اقتضا دارد که جابه‌جا شوند و نیروهای جدیدی نوآوری و ابتکارات جدید داشته باشند تا بهتر بتوانند ارائه خدمت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی کرمان و همچنین برخی تولید محتواهای مجرمانه در فضای مجازی کشور از سوی برخی افراد، عنوان کرد: تعدادی و افراد محدودی یا فریب‌خورده‌اند و یا اینکه در فضای فکری خاصی هستند، محتواهای مجرمانه‌ای را تولید و منتشر کردند که ما به دادستانی اعلام کردیم اینها را رصد و اقدام قانونی را دراین‌رابطه داشته باشند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشاره به انتخابات پیش رو، بیان داشت: ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخابات را تشکیل و مرتب جلسات آن برگزار می‌شود، در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز به همین کیفیت برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد، افزود: خوشبختانه شور و هیجان انتخاباتی در بین هواداران کاندیداها بعد از تأیید قطعی صلاحیت آنها، آغاز شده و امیدواریم انتخابات پرشوری امسال داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع شفافیت در دستورات دادستان‌ها و همچنین اطاله دادرسی دراین‌رابطه، گفت: یکی از کارهای قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده‌ها است، برای تحقق این امر عوامل مختلفی باید در کنار هم قرار بگیرند، یکی از این عوامل تقویت نهاد صلح و سازش است، خوشبختانه در لرستان این انسجام و همبستگی بسیار خوب است و در جهت حل‌وفصل دعاوی تلاش می‌کنند، قوه قضاییه تلاش می‌کند این را در سراسر کشور تقویت کند.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش قضا زدایی در کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده‌ها، بیان داشت: این امر در برخی از قوانین امسال انجام شده، همچنین موضوع جرم‌زدایی از برخی اعمال از سوی قوه قضاییه در راستای کاهش ورودی پرونده و اطاله دادرسی در حال انجام و پیگیری است.

  • نویسنده :
  • منبع :