19 دی: رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: افزایش نرخ ارز منطق اقتصادی ندارد و مقطعی است.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان این که افزایش نرخ ارز در روز‌های اخیر منطق اقتصادی ندارد گفت: به علت ثبات در متغیر‌های اقتصادی افزایش قیمت دلار مقطعی خواهد بود.
آل اسحاق اضافه کرد: عده‌ای از ذی‌نفعان با ایجاد آشفتگی قصد دارند، ثبات بازار ارز را از بین ببرند، این افراد به جای در نظر گرفتن منافع ملی به دنبال منفعت شخصی هستند که اقدامی غیر اخلاقی است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که عملیات تروریستی کرمان هیچ ارتباطی با بازار ارز ندارد، گفت: طوفان‌الاقصی نمونه مشابه این اتفاق است؛ چون در همان زمان متغیر‌های اقتصادی تغییر چندانی نداشتند؛ اما تعدادی از رسانه‌های مخالف دولت می‌خواستند با ایجاد جو روانی نرخ دلار را بالا ببرند.
به گفته آل اسحاق، در زمان جنگ غزه دلار به صورت مقطعی و کوتاه مدت بالا رفت؛ اما به علت ثبات در متغیر‌های اقتصادی دلار به دامنه‌ی قبلی خود بازگشت؛ بنابراین مردم و فعالان اقتصادی دیگر فریب رسانه‌های معاند را نمی‌خورند و می‌دانند افزایش قیمت دلار مقطعی خواهد بود.
آل اسحاق افزود: طی یکسال گذشته ثبات نسبی بر بازار ارز حاکم بوده؛ بنابراین افزایش نرخ ارز در شرایط فعلی از نظر اقتصادی منطقی ندارد؛ چون دسترسی به منابع ارزی در مقایسه با گذشته بهتر شده و نوسانات ارزی در دامنه محدود کنترل شده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در پایان هم تاکید کرد: هر انسانی اگر غیرت و انسانیت داشته باشد از عملیات تروریستی کرمان اندوهگین می‌شود این در حالی است که عده‌ای با بی اخلاقی سعی در سودجویی از این موضوع دارند و می‌خواهند با فضاسازی روند با ثبات بازار ارز را متلاطم کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :