19 دی: سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت اعتراض داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت حضوری انجام نمی‌شود.
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی گفت: داوطلبانی که به هر علتی صلاحیتشان در مرحله قبل تایید نشده به مدت سه روز از ساعت ۸ تا ۱۸ یکشنبه هفدهم تا سه شنبه نوزدهم دی فرصت دارند در «سامانه داوطلب» شکایت خود را ثبت کنند.
طحان نظیف افزود: در سامانه داوطلب، امکان ثبت مستندات، درخواست ملاقات حضوری و نوبت گیری هم برای داوطلبان انتخابات وجود دارد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون، شورای نگهبان به عنوان مرجع تجدید نظر نهایی، مهلت ۳۰ روزه دارد تا درباره افرادی که اعتراضشان را ثبت کرده باشند، اعلام نظر قطعی کند.
طحان نظیف خاطرنشان کرد: سامانه داوطلب هم از پیوند پیامک شده برای داوطلبان و هم از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان در دسترس است.
وی در پایان عنوان کرد: ثبت اعتراض داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت حضوری انجام نمی‌شود و از طریق سامانه صورت می‌پذیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، در اطلاعیه شماره ۴ هیات مرکزی نظارت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمده است: به استناد «ماده ۶۳ قانون انتخابات و تبصره‌های آن» و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، اشخاصی که صلاحیت آن‌ها در هیأت مرکزی نظارت مورد تأیید قرار نگرفته است، می‌توانند به مدت ۳ روز از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ تا ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۸:۰۰ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی زیر اعتراض خود را به صورت مستدل جهت بررسی توسط شورای نگهبان ثبت نمایند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :