19 دی: محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن از کشتی‌های عبوری از باب المندب خواست عدم ارتباط خود با رژیم اسرائیل را اعلام کنند.
به گزارش رسانه های عربی، محمدعلی الحوثی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از خدمه کشتی‌های مذکور خواست پلاکاردی حاوی عبارت «ما با اسرائیل ارتباطی نداریم»، نشان دهند.
پیام این شخصیت سیاسی ارشد یمنی در حالی است که علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در اظهارنظری اعلام کرد: عملیات نظامی یمن در دریای سرخ ادامه دارد و با وجود همه تهدیدات و دشمنی های آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.
ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.
نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حمله به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :