یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «انتخابات را از رونق نیاندازید» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

علیرغم اینکه رهبر انقلاب در جلسات عمومی و خصوصی بر ایجاد فضای رقابت سیاسی گروه‌ها و جناح‌ها تأکید کرده بودند. ولی آنچه که امروز با اعلام نظر هیأت نظارت در ذهنیت جامعه ایجاد شده با آنچه که انتظار می‌رفت، فاصله زیادی دارد. با سخنان رهبری احزاب و گروه‌ها به تکاپو افتاده بودند. ولی امروز بی‌رغبتی جای آن نشسته است.
محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا که به علی لاریجانی نزدیک است، پس از اعلام نظر شورای نگهبان گفت: «با اطلاع می‌گویم تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص و رأی آور نزدیک به علی لاریجانی در سراسر کشور توسط هیئت‌های نظارت شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند. لابد برای رفع اتهام از خود عده کمی را هم تأیید کرده‌اند».
شهاب‌الدین طباطبایی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان هم معتقد بود، هیئت‌های نظارت برخلاف نظر رهبری عمل کردند درباره اینکه با توجه به تأیید صلاحیت‌ها، لیستی منتشر خواهد شد نیز گفت: «باید ببینیم می‌توانیم چند نفر را راضی کنیم اعتراض کنند، چون اغلب دوستان دیگر نمی‌خواهند اعتراض کنند. حرف‌شان این است که اصلاً فرصتی نمی‌ماند
جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه نیز ضمن ا‌ینکه گفت عدم تأییدها به داوطلبان اعلام نمی‌شود از ردصلاحیت خود توسط هیئت‌های نظارت خبر داد و گفت: «معمولش این بود نتایجی که روز پنجشنبه و ابتدای جمعه اعلام شد به این معنی بود که آن‌ها تأیید شده بودند؛ افرادی که نتایجی تا ظهر روز جمعه به آن‌ها اعلام نشده بود، یعنی رد شده بودند. بنده ردصلاحیت شدم. نه‌تنها من، بسیاری از اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب هم متأسفانه رد شدند. در استان‌ها هم بسیاری از داوطلبانی که از طرف حزب نام‌نویسی کردند، ردصلاحیت شدند. تعداد افراد ردصلاحیت‌شده خیلی زیاد است.
 در این ارتباط حقیقت‌پور درباره انگیزه ردصلاحیت کنندگان گفت: این‌ها نگران گفتمان لاریجانی و اصلاحات در مجلس بودند. مجلس آینده ما مجلس یک ضلعی است. خودشان یک نفر را برای ریاست جمهوری دعوت می‌کنند بعد هم می‌گویند ما منتقد هستیم. جناح خالص ساز در این مملکت قالیباف را هم بر نمی‌تابند. الآن محکم دنبال این هستند که قالیباف را زمین بزنند. ما که پول و رانت و کیهان و رسانه نداریم با آن‌ها مقابله کنیم. من متأسفم که مجدداً کلام مقام معظم رهبری تحقق پیدا نکرد و مانند ریاست جمهوری کلام ایشان زمین ماند.
  • نویسنده :
  • منبع :