19 دی: معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان درباره افزایش وام ازدواج در سال آینده به ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومان آنهم بدون در نظر گرفتن سقف پرداخت تسهیلات بانک‌ها، هشدار داد.
وحید یامین پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مبلغ وام ازدواج در سال آینده و افزایش ۶۵ درصدی آن، اظهار کرد: وام ازدواج برای سال آینده با افزایش ۶۵ درصدی به ۳۵۰ میلیون برای پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایرین خواهد بود.
وی با بیان اینکه موافق افزایش مبلغ وام ازدواج هستم ولی تصمیم برای افزایش مبلغ وام باید جامع و با در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود باشد، ادامه داد: سیاست‌های کنترل نقدینگی و محدودیت سپرده‌های مردمی در بانک‌ها تعیین کننده است و بالابردن سقف وام ازدواج به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند؛ کما اینکه بانکها با بالا رفتن مبلغ در تضمینات سخت گیری‌های بیشتری می‌کنند و این مشکلات زوجها را چند برابر می‌کند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: همین امسال هم با صف متقاضیان وام ازدواج روبه رو هستیم. آیا مجلس سقف پرداخت تسهیلات را متناسب با مبلغ وام بالا خواهد برد و آیا این اقدام تناسبی با میزان سپرده‌ها که منبع بانکها برای پرداخت تسهیلات هستند، دارد؟. این پرسش مهمی است که نمایندگان مجلس باید به آن پاسخ دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :