19 دی: در حالیکه پیش از این نتیجه تست دوپینگ سه بانوی کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی مثبت شده بود، نتیجه نمونه‌گیری چهارمین ورزشکار هم مثبت شده است، این بار در بخش مردان و بازهم پارادوومیدانی.
نتیجه نمونه گیری به عمل آمده از یکی از اعضای تیم ملی پارادوومیدانی ایران - بخش مردان- در بازی‌های پاراآسیایی مثبت اعلام شده است. او در این بازی‌ها صاحب مدال نقره شد.
خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که از این پارادوومیدانی کار در جریان بازی‌ها نمونه گیری شده بود و نتیجه تست دوپینگ او از طرف آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مثبت اعلام شده است.
تست دوپینگ این پارادوومیدانی کار در شرایطی مثبت شده که پیش از این هم نتیجه آنالیز مربوط به نمونه گیری سه نفر از بانوان ایران در این بازی‌های مثبت شده بود که اتفاقاً دو نفر از آنها صاحب مدال هم شده بودند.
دو نفر از این ورزشکاران عضو تیم پارادوومیدانی بودند و نفر سوم از تیم پاراقایقرانی است. همچنین دو نفر از سه بانوی ملی پوشی که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شد در جریان بازی‌های پاراآسیایی صاحب مدال نقره و برنز شدند. این دو مدال آورِ دوپینگی به ترتیب از رشته‌های پارادوومیدانی و پاراقایقرانی بودند.
با این اوصاف و با توجه اطلاع رسانی جدید وادا، تعداد ورزشکاران دوپینگی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی به چهار ورزشکار (سه نفر در بخش بانوان و یک‌نفر در بخش مردان) رسیده است.
نتیجه تست پارادوومیدانی کار مرد ایران در حالی مثبت شده که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هنوز در مورد پرونده سه بانوی دوپینگی ایران به جمع بندی نرسیده و حکمی صادر نکرده است.
کاروان ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی با ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای نخستین بار در تاریخ این بازی‌ها در جدول توزیع مدال‌ها در جایگاه دوم ایستاد و به کار خود پایان داد.
دوپینگ سه بانوی عضو کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی در حالی مثبت اعلام شده است که در جریان همین بازی‌ها دو پاراجودوکار ایران هم به دلیل آنچه مثبت شدن تست دوپینگ اعلام شد از هانگژو خارج و به کشور بازگردانده شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :