19 دی: مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال طرح طبقه‌بندی مشاغل در هزار واحد اقتصادی کشور اجرا می شود.
احمد غریوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از برنامه های تحولی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استقرار طرح های طبقه بندی مشاغل در واحدهای مشمول اجرای این طرح در مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار است که حسب برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم در طی پنج سال آینده به عنوان برنامه موثر در حوزه جبران خدمت نظامات مربوط به طبقه بندی مشاغل را در واحدهای مشمول اجرا کنیم.
وی ادامه داد: در سال جاری بنا داریم هزار واحد را به نوعی تحت پوشش طرح طبقه بندی مشاغل داشته باشیم و در سال آخر برنامه، تمامی کارگاه هایی که مشمول طرح مذکور هستند در اجرای مواد اشاره شده و در راستای عدالت مزدی در سطح جامعه کارگری نسبت به استقرار طرح های طبقه بندی مشاغل در واحدهای مشمول اقدام خواهد شد.
غریوی اظهار داشت: در این زمینه ادارات کل استان ها موظف شده اند که حسب برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت به اجرای این برنامه ی تحولی اقدام کنند.
گفتنی است؛ در مورد مزیت طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌توان گفت پایین‌ترین حقوق در آن همان دستمزدی است که وزارت کار هر سال اعلام می‌کند و با اجرای آن دیگر در کارگاه‌ها به اکثر کارگران حداقل حقوق پرداخت نمی‌شود، بلکه آنها رتبه‌بندی می‌شوند و براساس رتبه، حقوق دریافت می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :