19 دی: معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: نزدیک‌به ۱۲۰ هزار ماینر در طول سال‌های گذشته در انبارهای سازمان در سراسر کشور نگهداری می شد که به موجب مصوبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز تعیین‌تکلیف آنها شروع شده است.
«سعید غلامی باغی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره وضعیت تعیین تکلیف ماینرها اظهار داشت: یکی از کالاهایی که در سنوات گذشته توسط دستگاه های کاشف به این سازمان تحویل داده شد و نگهداری می شود، دستگاه های استخراج رمز ارز (ماینر) بود که به دلایلی از جمله نگرانی مصرف برق و مشکل در شبکه برق رسانی کشور، تعیین‌تکلیف این کالاها به اخذ مصوبه از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز موکول شد.
وی افزود: البته اجرای این مصوبه با قیود و شروطی از جمله اخذ گواهی انطباق استاندارد، اخذ شناسه کالا و شناسه رهگیری مستلزم‌ ملاحظات اجرایی است که در حال بررسی و اجرا است.
عضو هیات مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: ماینرهای مکشوفه همه اشخاص از جمله ماینرهای شرکت بورس تهران مطابق قانون باید توسط دستگاه‌های کاشف به انبارهای سازمان تحویل شود.
وی ادامه‌داد: پرونده رسیدگی به این اتفاق همانند سایر پرونده‌ها در مراجع رسیدگی‌کننده باید بررسی شود و اگر رای بر برائت این پرونده صادر شود، با اخذ شناسه کالا و کد رهگیری دستگاه های رمز ارز به صاحبان کالا استرداد داده می شود.
غلامی باغی گفت: اگر مراجع رسیدگی‌کننده حکم به محکومیت پرونده‌های مربوط به دستگاه‌های رمز ارز بدهند، با اخذ کد رهگیری، شناسه و گواهی انطباق استاندارد در مزایده های سراسری سازمان و فقط به افرادی که مجوز بهره‌برداری یا مجوز تاسیس دارای پیشرفت توسط مراجع صالحه هستند، در مزایده های سازمان مطرح می شود و به فروش می رسد.

  • نویسنده :
  • منبع :