19 دی: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در تل‌آویو با مطرح کردن اظهاراتی ضدایرانی، توضیحاتی را درباره تحولات جنگ غزه به او ارائه کرد.
یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌ صهیونیستی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد که به اراضی اشغالی سفر کرده است.
روزنامه صهیونیستی «عاروتص شوا» با اشاره به محورهای رایزنی این دو نوشت: گالانت در این دیدار توضیحاتی را درباره تحولات جنگ غزه، از جمله عملیات‌های متمرکز و پرقدرت در نوار غزه به منظور از بین بردن توانمندی‌های نظامی و حاکمیتی حماس ارائه کرد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین به تغییرات ایجاد شده در تاکتیک‌های جنگی در شمال نوار غزه اشاره کرد که ادعا شده است این رژیم را به اهدافش در جنگ می‌رساند.
او در این راستا تاکید کرد که عملیات در منطقه خان یونس تشدید می‌شود و تا زمان پیدا شدن مقامات ارشد حماس و آزادی اسرای اراضی اشغالی ادامه می‌یابد.
گالانت و بلینکن همچنین درباره تنش‌های امنیتی منطقه و آنچه "حملات ایران علیه اسراییل از طریق نیروهای نیابتی آن" خوانده شده، گفت‌وگو کردند.
گالانت با مطرح کردن اظهاراتی ضدایرانی گفت: افزایش فشارها بر ایران مهم بوده و ممکن است بتواتد مانع گسترش تنش‌ها به مناطق دیگر شود.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به افزایش حملات حزب‌الله لبنان نیز اشاره کرده و گفت بازگرداندن ساکنان شمال اراضی اشغالی به "خانه‌هایشان" و تغییر وضعیت امنیتی این منطقه از اولویت‌های اصلی این رژیم است.
او گفت که رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهد از طرق دیپلماتیک به این اهداف دست پیدا کند اما برای گزینه‌های نظامی نیز آماده می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :