19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: آوارگان و ساکنان این باریکه افزون بر اینکه با کمبود آب به ویژه آب آشامیدنی مواجه هستند در معرض قحطی سازمان یافته و هدفمند هم قرار دارند.
«اشرف القدره» در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با تشریح اوضاع اسفناک غزه از شیوع بیماری های واگیردار و بیماری های عفونی در میان صدها هزار آواره از غزه خبر داد که تعداد آنها به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر می رسد.
وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از جنوب غزه توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و بیمارستان ها و مراکز درمانی در شمال این باریکه نیز توسط ارتش رژیم صهیونیستی بمباران و تخریب شده است، اظهار داشت: آنچه که غزه را به یک فاجعه انسانی تهدید می کند این است که از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیمار آواره، تنها ۵۰۰ هزار نفر توانسته اند خود را به مراکز درمانی برسانند.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه با بیان اینکه به دلیل کنترل مسیرها توسط رژیم اسرائیل، کمک هایی که به نوار غزه می رسد «قطره ای در دریا است» افزود که فرآیند [سخت] ورود کمک ها و انتقال مجروحان [به مراکز درمانی]، شمار کشته های فلسطینی را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها در نوار غزه به دلیل کمبود آب و غذا در معرض یک قحطی سازمان یافته قرار گرفته اند.
القدره با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی از اولین لحظه شروع حملات خود به نوار غزه، با هدف قرار دادن کادر پزشکی، قوانین بشردوستانه بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو را به طور آشکار نقض کرده است، افزود: تاکنون ۳۳۶ کادر بهداشتی و درمانی مورد هدف قرار گرفته‌اند و بیش از ۴۰۰ نفر دیگر مجروح و ۹۹ نفر از پرسنل که مدیران بیمارستان های شمال نوار غزه در راس آنها قرار دارند، توسط ارتش رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند و این برخلاف قوانین بین المللی انسان دوستانه است.
وی بیان کرد: ما از بیش از ۵۰ هزار زن باردار که نیاز به تغذیه مناسب دارند و بیش از ۹۰۰ هزار کودک و نوزاد که به تغذیه مناسب نیاز دارند و بیش از ۳۵۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری های مزمن از جمله یک هزار و ۱۰۰ بیمار کلیوی سخن می گوییم.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود:‌ همه این افراد از وسایل زندگی و تغذیه مناسب که با شرایط بهداشتی و انسانی متناسب باشد، برخوردار نیستند، بنابراین می گوییم که این آوارگان افزون بر اینکه با کمبود آب به ویژه آب آشامیدنی و مورد استفاده شخصی مواجه هستند در معرض قحطی سازمان یافته و هدفمند قرار دارند.
حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکنون بیش از ۲۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۸ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.
  • نویسنده :
  • منبع :