19 دی: بر اثر برخورد و واژگونی ۲ قایق مسافربری که از ایالت ساحلی آندونی به سمت جزیره بونی در ایالت ساحلی ریورز نیجریه در حال حرکت بودند، حداقل ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش رویترز، اراستوس آورتو فرماندار ایالت ساحلی آندونی در بیانیه‌ای، اعلام کرد: زمانیکه از وقوع این حادثه غم‌انگیز مطلع شدیم، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات را به محل اعزام کردیم.
سیمینالایی فوبارا فرماندار ایالت ساحلی ریورز نیز در بیانیه‌ای با ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده، متعهد شد که تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا در آینده شاهد وقوع چنین حوادث دردناکی در مسیرهای دریایی نباشیم.
به نوشته رویترز، سوار کردن بیش از حد مسافران و ازدحام جمعیت در قایق‌های مسافربری از یک سو و رسیدگی و نگهداری ضعیف قایق‌های مسافربری که عمدتاً مستعمل بوده و بیش از عمر مفیدشان از آنها کار کشیده می‌شود از سوی دیگر، از عوامل اصلی وقوع بیشتر حوادث مربوط به قایق‌های مسافربری در آبراه‌های نیجریه است.
سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر در حوادث مربوط به قایق‌های مسافربری در سراسر نیجریه جان باختند و فقط در جریان یکی از این حوادث که در ماه ژوئن اتفاق افتاد، بیش از ۱۰۰ مسافر جان خود را از دست دادند.

  • نویسنده :
  • منبع :