19 دی: حزب‌الله لبنان و حماس در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که حملات آمریکا به یمن نشان‌دهنده مشارکت کامل واشنگتن در نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه و منطقه است.
حزب‌الله لبنان در بیانیه خود ضمن محکوم کردن این حمله، اقدام آمریکا و انگلیس را تجاوز آشکار واشنگتن و لندن به یمن، امنیت، حاکمیت و مردم آزاده و شریف آن دانست که با تمام قدرت، شجاعت و مسئولیت در کنار ملت مظلوم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها ایستاده اند و با تمام ابزارها و امکانات موجود نهایت تلاش خود را برای شکستن محاصره آن انجام می دهند.
حزب الله لبنان اضافه کرد که حملات آمریکا به یمن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا شریک کامل در فجایع و کشتارهای دشمن صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و منطقه است و اینکه آمریکا برای حمایت از این رژیم جنایتکار و تامین امکانات و ابزار آلات قتل و خونریزی این رژیم و برای سرپوش گذاشتن بر حملات و جنایت آن و حمله به هرکس که در کنار مردم مظلوم فلسطین در سراسر منطقه ایستاده است، تلاش می‌کند.
حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد که این حمله باعث تضعیف حمایت مردم یمن از مردم مظلوم فلسطین و غزه نمی شود بلکه بر قدرت و عزم آنها برای مقابله با آمریکا و متحدانش و دفاع از خود و ادامه راه حمایت از مردم فلسطین و تحقق حقوق آنها و عدالت خواهد افزود.
در این پیوند، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز حمله به یمن توسط آمریکا و انگلیس را نشاندهنده تصمیم آنها برای گسترش درگیری دانست و تاکید کرد که این حمله عواقبی برای آنها در پی خواهد داشت.
«سامی ابو زهری» از رهبران این جنبش فلسطینی گفت که حمله آمریکا و انگلیس به مواضع ارتش یمن که در کنار مردم مظلوم غزه ایستاده است، تجاوز به امت اسلام و تحریک این ملت است و بیانگر آن است که کشورهایی که به یمن حمله کردند تصمیم به گسترش درگیری به خارج از غزه دارند و این پیامدهایی را در پی خواهد داشت.
آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.
سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.
شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.
ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.
نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.
  • نویسنده :
  • منبع :