19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شورای امنیت سریعاً تدابیری قاطع اتخاذ کند تا رژیم اسراییل را وادار به توقف خونریزی و اجرای کامل قطعنامه‌های ۲۷۱۲ و ۲۷۲۰ کند.
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد که با مباشرت و محوریت آمریکا ارائه و تصویب شده است، گفت: این قطعنامه ظاهراً ادعای حمایت از حقوق کشتیرانی در دریای سرخ را دارد، اما در اصل پوششی برای تأمین اهداف سیاسی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و تداوم جنایات این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دولت آمریکا به جای اقدام قاطع برای توقف جنایات رژیم اسرائیل، همچنان با حمایت کامل سیاسی، نظامی، بین‌المللی و دیپلماتیک، در کنار رژیم یادشده ایستاده است.
کنعانی افزود: به رغم بیش از ۳ ماه حملات نظامی ویرانگر و ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه و ویرانی گسترده منازل و زیرساخت‌های شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، اقدام آمریکا در ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت متضمن درخواست توقف جنگ علیه غزه، عملاً ممانعت از اجرای وظایف شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و مخالفت با خواست جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به کشتار فلسطینی‌ها و برقراری آتش‌بس است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آمریکا با فشار بر اعضای شورای امنیت و بدون توجه به ریشه اصلی وضعیت بحرانی و تنش در منطقه، قطعنامه‌ای در شورای امنیت به تصویب رساند که ظاهراً بر حقوق و آزادی دریانوردی در دریای سرخ تمرکز دارد، اما هدف اصلی آن مشروعیت بخشیدن به «ائتلاف دریایی خودساخته» به رهبری واشنگتن برای تحقق اهداف خاص سیاسی و ایجاد سپر لازم برای ادامه جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهارات نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت در مورد آنچه را که وی "حقوق و آزادی کشتیرانی همه کشورها در دریای سرخ" خوانده است، تنها با هدف انحراف اذهان از حقیقت جنایات جاری در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط رژیم اشغالگر دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای بی‌اساس آمریکا و هشدار نسبت به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و غیرمسوولانه این کشور که صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد، از شورای امنیت می‌خواهد که به مسوولیت‌های خود برای رسیدگی به علل وضعیت و تنش کنونی دریای سرخ عمل نماید.
کنعانی تاکید کرد: شورای امنیت باید سریعاً تدابیری قاطع اتخاذ کند تا رژیم اسرائیل را وادار به توقف خونریزی و اجرای کامل قطعنامه‌های ۲۷۱۲ و ۲۷۲۰ کند، تا الزامات لازم برای تسهیل و تضمین ارسال سریع، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در سراسر نوار غزه تضمین شود.
  • نویسنده :
  • منبع :