19 دی: عربستان سعودی انتشار گزارش ها مبنی بر ورود نیروهای خارجی به یکی از پایگاه های نظامی این کشور همزمان با حمله هوایی آمریکا و انگلیس به یمن را تکذیب کرد.
خبرگزاری عربستان سعودی (واس) در بیانیه کوتاهی که به نقل از سرتیپ «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی وزارت دفاع این کشور صادر شد، افزود: آنچه که در مورد ورود نیروهای خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد در طائف منتشر شده، بی اساس است.
خبرگزاری رسمی عربستان، جزئیات یا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه گزارش شده است ارائه نکرد.
این بیانیه ساعاتی پس از حمله آمریکا و انگلیس به مناطقی در استان های مختلف یمن، صادر شد.
پیشتر وزارت امور خارجه عربستان در واکنش به حمله تجاوزگرانه آمریکا و انگلیس به یمن، اعلام کرد که ریاض با نگرانی این «عملیات نظامی» را دنبال می‌کند.
این وزارتخانه در بیانیه خود خواستار خویشتنداری و پرهیز از تشدید تنش شد و بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه دریای سرخ تاکید کرد.
عربستان پیش از این نیز حاضر نشد به ائتلاف آمریکا در دریای سرخ ملحق شود.
از سوی دیگر وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات آمریکایی که در طرح و آماده سازی این حمله مشارکت داشته، مدعی شد که ریاض به دلیل تأثیر احتمالی بر گفت‌وگوهای صلح در بین عربستان و یمن به شدت با این حمله مخالفت کرده است.
تحلیلگران مسائل خلیج فارس گزارش دادند که این اقدام برای جلوگیری از به خطر افتادن صلح در یمن صورت گرفت.
آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.
سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.
شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.
ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.
نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.
  • نویسنده :
  • منبع :