19 دی: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «مردم باید بدانند کاهش مشارکت، مشکلی را حل نمی‌کند» گفت: اگر مردم تصور کنند با مشارکت‌نکردن مشکلی حل می‌شود بزرگ‌ترین اشتباه است چراکه نخستین اتفاق پس از مشارکت‌نکردن از بین‌رفتن امنیت جامعه است.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مدیران کل آموزش و پرورش و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، با سرنوشت‌ساز خواندن انتخابات پیش‌روی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: انتخابات عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مرجع تحقق حاکمیت مردم است. انتخابات یک فرصت است و در این میدان فردی که فرصت را از دست می‌دهد، زیان می‌بیند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که «انتخابات بهترین فرصت برای اعلام نظر مردم است»، تاکید کرد: کارکرد انتخابات چرخش نخبگانی است و این حرکت همچنان استمرار دارد. برگزاری انتخابات احساس مسئولیت نظام در مقابل خواست‌های جامعه را افزایش می‌دهد. انتخابات فضای رقابتی در جامعه ایجاد خواهد کرد و گفتمان‌های انقلاب در عرصه انتخابات رخ‌نمایی می‌کنند.
وی با اشاره به کارکرد ویژه انتخابات، گفت: امروز نه با یک دشمن بلکه با جنگ احزاب مواجه هستیم و آن‌ها با عناوین مختلف به جنگ آمده‌اند و ما برای خنثی کردن تهدیدات آن‌ها به یک حضور نیاز داریم. در بیش از ۴۰ ساله گذشته دشمن نتوانسته کاری انجام دهد و علت این ناتوانی آن بوده که تاکنون مردم در صحنه و پای کار نظام بوده‌اند.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «مردم باید بدانند کاهش مشارکت، مشکلی را حل نخواهد کرد»، گفت: اگر مردم تصور کنند با مشارکت‌نکردن مشکلی را حل خواهند کرد، بزرگ‌ترین اشتباه را انجام داده‌اند؛ چراکه نخستین اتفاق پس از مشارکت‌نکردن از بین رفتن امنیت جامعه است. مشارکت‌نکردن در انتخابات خواسته دشمن و عقب‌نشینی از حضور در عرصه انتخابات موجب شادی دشمن است.
وی با بیان این‌که «معلمان همیشه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند»، اظهار کرد: معلمان و مربیان پرورشی نقش اساسی در مدارس دارند و اخلاق و معرفت را به دانش آموزان یاد می‌دهند. آموزش و پرورش با بسیج رای اولی‌ها می‌تواند حماسه بزرگی را رقم بزند. انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی کارکردهای ممتازی دارد که اهمیت این انتخابات بیش از پیش برای تمام ما مشخص می‌شود. بهره‌گیری از وجود نخبگان، صاحب‌نظران و افراد دلسوز انقلاب موجب افزایش مشارکت می‌شود. برگزاری جلسات عمومی با مردم و تبیین نقش حضور آنان در تعیین سرنوشت می‌تواند مشارکت مردم در انتخابات را پررنگ‌تر کند. تا روز انتخابات باید اقداماتی را از دولت مشاهده کنیم که مردم اعتمادشان به دولت و نظام بیش‌تر شود و حضور پرشوری را در انتخابات داشته باشند.
حسینی‌بوشهری با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت با پشتوانه انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا قد علم کرده است، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم این پشتوانه را به راحتی از دست بدهیم و مردم باید بدانند که دشمن خیرخواه ما نیست. امروز به تعبیر دوست و دشمن، مقام معظم رهبری تنها رهبری است که در زمان سخنرانی، تمام حاکمان دنیا همزمان به آن گوش می‌دهند.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «عمود خیمه انقلاب اسلامی از مسیر مجلس خبرگان می‌گذرد»، تاکید کرد: مجلس خبرگان بعد از امام راحل کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.
وی با بیان این‌که «رهبری انقلاب نسبت به موضوعات مختلف آگاهی و اشراف کامل دارند»، گفت: دشمن در اغتشاشات سال گذشته قله را نشانه گرفته بود. دشمن دید با فتنه‌ها و ترورهای مختلف به پیروزی نرسید، بنابراین رهبری انقلاب را هدف قرار داد اما بازهم شکست مفتضحانه‌ای خورد.
  • نویسنده :
  • منبع :