19 دی: وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی در این باریکه در نتیجه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به آن را تشریح کرد.
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در نشست خبری در مقابل مجتمع پزشکی «الشفاء» در شمال نوار غزه گفت: زیرساخت‌ها، بهداشت و خدمات در رفح شکننده است و نمی‌تواند نیازهای ۱.۳ میلیون شهروند و آوارگان را تحمل کند.
بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی افزود: رژیم اشغالگر همچنان با بمباران و بازداشت کارکنان بخش بهداشت و درمان را هدف قرار می دهد که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از آنها شد.
القدره اعلام کرد: درحال حاضر تنها ۶ آمبولانس در نوار غزه قابل استفاده هستند و ما همچنان برای انجام برخی خدمات ضروری از جمله در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های نگهداری نوزادان نارس با مشکل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: ما نسبت به گسترش بیماری‌های همه‌گیر در میان آوارگان به ویژه کودکان و سالمندان هشدار می‌دهیم.
القدره در ادامه تصریح کرد: ما از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشر می‌خواهیم که برای آزادی خدمه‌مان با جدیت تلاش کنند. ما همچنین از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که به احیای مجدد سیستم بهداشتی در نوار غزه کمک کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد: ما از نهادهای جامعه جهانی می‌خواهیم که دستگاه‌ها، تجهیزات، داروها و لوازم پزشکی را وارد نوار غزه کنند. ما از آنها درخواست می‌کنیم که اجازه ورود پرسنل پزشکی از خارج از نوار غزه را بدهند تا به ما کمک کنند.
وی همچنین افزود: ما خواهان آن هستیم که به بیماران اجازه داده شود تا نوار غزه را برای درمان به دلیل کمبود منابع ترک کنند.
مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.
وزارت بهداشت غزه امروز (شنبه) با اعلام اینکه تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۳ هزار و ۸۴۳ شهید و ۶۰ هزار و ۳۱۷ زخمی رسیده‌است، تاکید کرد که قربانیانی در زیر آوار و جاده‌هایی وجود دارد که آمبولانس‌ها و نیروهای دفاع مدنی در نقاط مختلف غزه نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :