19 دی: رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه برنامه درسی و مجوز مدارس غیردولتی مسجدمحور زیر نظر آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی ایجاد مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به عنوان بخشی از یک مسجد هستند، مجوز صادر می‌کند.
احمد محمودزاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره تاسیس مدارس غیردولتی مسجدمحور اظهار داشت: به دنبال استفاده از ظرفیت مساجد برای ایجاد مدرسه هستیم و وزارت آموزش و پرورش به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی ایجاد مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به عنوان بخشی از یک مسجد هستند، مجوز صادر می‌کند.
وی افزود: ممکن است در کنار یک مسجد، فضای خالی وجود داشته باشد که در سال‌های گذشته به بخش خصوصی برای فعالیت‌های تجاری اجاره داده می‌شد. اکنون مسجد می‌تواند این فضا را به مدرسه غیردولتی تبدیل کند اما باید تمام استانداردهای مورد نیاز را داشته باشد.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ادامه داد: مدرسه ایجاد شده بخشی از مسجد است اما داخل مسجد نیست بطور مثال اکنون دانشگاه آزاد مدارس سما را ایجاد کرده است، مدارس مسجد محور نیز نوعی از مدارس وابسته هستند که تمام استانداردهای موجود در مدارس دیگر بر آنها نیز حاکم است.
محمود زاده ادامه داد: در مدارس غیردولتی برای تأمین نیروی انسانی، فضا و برنامه درسی استانداردهای مشخصی داریم و تمام مدارس غیردولتی موظف به رعایت آن هستند.
وی افزود: ممکن است یک روحانی بخواهد در مدارس دروسی مانند قرآن یا معارف را تدریس کند، ما ابتدا رشته تحصیلی و صلاحیت‌های او را بررسی می‌کنیم، سپس اجازه تدریس داده می‌شود، اکنون موسسان برخی مدارس غیردولتی از میان روحانیون هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یک شخص حقیقی می‌تواند مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی را دریافت و مسجدی را اجاره کند یا اینکه هیات امنای مسجد به عنوان شخصیت حقوقی مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی را دریافت کند.
محمود زاده ادامه داد: براین اساس همه سود و زیان فعالیت مدرسه برای هیات امنای مسجد خواهد بود، همچنین برنامه درسی مدارس مسجد و مجوز آن زیر نظر آموزش و پرورش است.
  • نویسنده :
  • منبع :