حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد یکصدمین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به حدود ۲۴ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس خود ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.
به گزارش 19 دی: جنگ نابرابر غزه در حالی وارد یکصدمین روز خود شده که بمباران های مناطق مسکونی و مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه همچنان بی وقفه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد؛ اقدامی که نشان از ناتوانی و استیصال نظامی صهیونیست ها در مقابله با رزمندگان مقاومت دارد.

در همین رابطه سازمان مستقل حقوق بشر اروپا - مدیترانه طی گزارشی در یکصدمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد که ۱۰۰ هزار فلسطینی در جنایت نسل کشی در این منطقه شهید، زخمی و یا مفقود شده اند.

به گزارش خبرگزاری «شهاب»، سازمان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در این گزارش اعلام کرد: تل‌آویو با اعمال جنایاتی هولناک، روزانه به طور میانگین هزار فلسطینی را قربانی تجاوزهای خود کرده که این خونین ترین آمار در تاریخ جنگ های جدید است.
این سازمان حقوق بشری افزود: ۹۲ درصد از قربانیان جنگ غزه از شهروندان و غیر نظامیان هستند که در میان آنها ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک بی گناه، ۶ هزار و ۴۷۱ زن، ۲۹۵ نفر از کادر درمان، ۴۱ نفر از عوامل دفاع مدنی و ۱۱۳ روزنامه نگار گزارش شده است.
به گزارش این سازمان، یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی به اجبار خانه های خود را در نوار غزه بی آن که مأمنی داشته باشند، ترک کرده اند که این عدد برابر با ۸۵ درصد از اهالی غزه است.
سازمان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با نیت قبلی زیرساخت های نوار غزه را هدف قرار می دهد تا منطقه را غیرقابل سکونت کند و حتی مراکز درمانی، مدارس و مساجد را هم از حملات خود در امان نمی گذارد.
این نهاد حقوق بشری پیشتر نیز در گزارشی با اشاره به جنایات صهیونیست ها اعلام کرده بود: فلسطینیانی که از بمباران و حملات زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی جان سالم به در می‌برند، با خطر مرگ به دلیل فقدان دارو مواجه هستند.
دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون هفت هزار نفر در نتیجه حملات دشمن صهیونیستی به این باریکه مفقود شده و زیر آوار ماندند.
در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای در صدمین روز از جنگ غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۱۲۵ نفر شد.
در این بیانیه آمده است: با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر افزایش یافته است.
وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که آمار مجروحان این تجاوزات به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.
هرچند رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فقط شهروندان غیرنظامی را به شهادت می رساند و به دنبال ویران کردن این منطقه با هدف کوچاندن فلسطینی ها می باشد، ولی مقاومت جانانه رزمندگان فلسطینی و همراهی حزب الله، گروه های مقاومت عراقی و رزمندگان یمنی با آنها باعث شده تا سران تل آویو درس های عبرت آموز و فراموش نشدنی از گروه های مقاومت منطقه کسب کنند، درس هایی که به کابوسی برای صهیونیست های اشغالگر تبدیل شده است.
سران تل آویو هیچگاه فکر نمی کردند که مردم و رزمندگان نوار غزه بتوانند اینگونه در مقابل حملات وحشیانه صهیونیست ها دوام بیاورند و هر روز مقاومتر شوند.
مقاومت با وجود امکانات محدود خود با به کارگیری تکنیک های پیشرفته در جریان عملیات طوفان الاقصی و به اذعان مقامات تل آویو، ضعف و تزلزل بنیان رژیم اسرائیل را آشکار کرد. این عملیات اساس و مفاهیم که دکترین نظامی این رژیم بر پایه آن استوار است را متزلزل نمود. عملیات طوفان الاقصی نما و ویترین شکننده ای که این رژیم بر آن تکیه داشت را نمایان ساخت. بحرانی که به دنبال این عملیات در بین صهیونیست ها رخ داد، نقطه عطف مهمی در تاریخ اشغال بود. شاید ضربه غافلگیرکننده صبح هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه)، فروپاشی کامل ساختار ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک‌های مجاور غزه را به همراه داشت، اما با تداوم نبرد به صورت کنونی و نتایج بزرگ آن در عرصه میدانی طی ۱۰۰ روز، فروپاشی کامل پایه های دکترین نظامی اسرائیل را رقم زد. این موضوع سبب سردرگمی و نگرانی گسترده محافل امنیتی و سیاسی این رژیم و حامیان غربی آن شده است.
با گذشت ۱۰۰ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، حجم خودسانسوری نیز در ارتش رژیم صهیونیستی بسیار بالاتر رفته و خانوداه‌های نظامیان صهیونیست نیز از سرنوشت فرزندان اعزامی خود به نوار غزه اطلاع کمی دارند و بعضا یک خبرنگار و یا یک نظامی صهیونیست آماری ارایه می دهد و ولوله ای در سرزمین های اشغالی ایجاد می کند. همچون آماری که چندی پیش یک افسر صهیونیست درباره کشته های این رژیم در نوار غزه افشا کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی که از آغاز عملیات "طوفان الاقصی" به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته های نظامی خود را اعلام می کند، تا به امروز فقط به هلاکت حدود ۵۰۰ نظامی خود به صورت رسمی اعتراف کرده و این در حالی است که منابع صهیونیستی آمار تلفات صهیونیست ها در جنگ زمینی غزه را چندین برابر این آمار می دانند.
در جنگ غزه در کنار مقاومت فلسطین، هر یک از گروه های مقاومت اسلامی منطقه نیز وظیفه ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است؛ حزب الله لبنان دشمن صهیونیستی را در شمال سرزمین های اشغالی مشغول کرده و ضربات کاری به این رژیم با هدف قرار دادن پایگاههای نظامی، جاسوسی و تجهیزات نظامی – انسانی آن وارد کرده است.
گروه های عراقی نیز با هدف قرار دادن بیش از ۱۳۰ باره پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه به یانکی ها تفهیم کرده اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.
اما بلایی که ارتش و انصارالله یمن بر سر صهیونیست ها و حامیان آن آورده اند در تاریخ ۷۵ ساله تاسیس رژیم صهیونیستی بی نظیر بوده است. اقدام رزمندگان یمنی با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر "ایلات" در جنوب و بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی برای نابودی زیرساخت های این دو بندر و مهم تر از همه ممنوعیت عبور و مرور کشتی های رژیم صهیونیستی و یا کشتی هایی که برای این رژیم حامل کالا در دریای سرخ می باشند، از اقدامات مهم نیروهای یمنی علیه رژیم اشغالگر قدس می باشد که دستاوردهای زیادی به همراه داشته است به حدی که آمریکا را به عنوان حامی اول رژیم صهیونیستی وادار به ایجاد ائتلاف برای مقابله با یمنی ها کرده است، ائتلافی که به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه در نطفه شکست خواهد خورد.
رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی هایی را که برای این رژیم حامل محموله بوده اند، توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده اند و عملا دریای سرخ را فقط برای کشتی های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده اند و دیگر کشتی ها در امنیت کامل در حال حرکت هستند.
یکی از اقدامات خوبی که در روزهای اخیر در موضوع جنگ غزه در کنار جنایات رژیم صهیونیستی، مردم جهان شاهد آن بوده اند، شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسراییل در دادگاه لاهه به خاطر انجام جنایات فراوان این رژیم بوده است، اقدامی تحسین برانگیز که کم کاری کشورهای عربی – اسلامی را جبران کرده است. هم اکنون پرونده رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری در حال رسیدگی می باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :