19 دی: وزیر کشور خطاب به آموزش و پرورشی‌ها با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه مدارس را تعطیل نکنید، گفت: در دوران کرونا بیشترین ضربه به حوزه آموزش وارد شد از این رو مدارس باید صرفا در حوادث غیرقابل پیش‌بینی تعطیل شود.
احمد وحیدی روز دوشنبه - ۲۵ دی ماه - در نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور ویژگی برجسته تمدن را انسان محور عنوان کرد و گفت: مهمترین بحث اسلام نگاه به انسان در مبحث انسان شناسی است که مهمترین بخش آن شکوفا کردن این ظرفیت هاست.
وی با بیان اینکه در این سیر فراهم کردن بستری برای شکوفایی انسان از رسالت ما محسوب می شود، افزود: باید از مدارس و هر جایی که محل یادگیری است این امر مهم را محقق کرد.
وزیر کشور اظهار داشت: با تحقق این امر، هویت های قوی ایجاد می شود و دیگر نگران آسیب های اجتماعی نخواهیم بود.  
وحیدی ادامه داد: در دفاع مقدس افرادی رشد یافتند که یک شبه به انسان ‌با هویت قوی تبدیل شدند اکنون نیز باید فضای واقعی را برای سیر سعادت بشری در کنار تحصیل ایجاد کرد.
وی یادآورشد: نوجوانی و جوانی فصل مهمی از زندگی در ساخت و ساز است که بیشترین سرمایه گذاری ها در آن باید شکل بگیرد و در مراحل اولیه نقش مربی و تعلیم دهنده و پرداختن به این حوزه ها بسیار مهم است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه این جلسات برای پرداختن به مباحث، مهم است و همه باید به عنوان حامی آموزش و پرورش کمک کنیم و در میدان باشیم، افزود: تاکنون توجه جدی به آموزش و پرورش و دانش به معنای واقعی صورت گرفته است اما کافی نیست.
وحیدی به ضعف در رفع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: باید برای رفع این موضوع به آموزش و پرورش کمک کنیم چرا که معتقدم حتی یک ضعف آسیب های اجتماعی زیاد است.
وی اضافه کرد: در این راستا نباید از نشانه ضعیف در بعد آسیب های اجتماعی عبور کرد زیرا مسوولیت سنگینی در قبال دانش آموزان داریم بنابراین باید مانع القای آسیب های جدی به این پاره های تن ملت و امانت کشور باشیم.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات یکی از مهمترین فصول ‌دخالت در سرنوشت کشور است که این همان احساس مسئولیت اجتماعی است و امید است با حضور پررنگ همه مدیران و معلمان و دانش آموزان رای اولی و خانواده گسترده آموزش و ‌پرورش شاهد مشارکت مردم در امر انتخابات باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :