19 دی: دادستان کل کشور از صدور کیفرخواست علیه ۷ شخصیت حقوقی و حقیقی در پرونده آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «موحدی آزاد» دادستان کل کشور، از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست علیه ۷ شخصیت حقوقی و حقیقی در پرونده آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود در مرحله دادسرا و ارسال پرونده به دادگاه خبر داد و گفت: در مرحله دادسرا، فردی که در گذشته ۳۶ روز به عنوان مددجو در این کمپ حضور داشت اعلام کرد به انگیزه رهایی حاضران در کمپ، اقدام به آتش زدن آن کرده است؛ همچنین در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد درحالیکه ظرفیت پذیرش این کمپ ۳۰ نفر بوده است، اما ۴۹ نفر در آن پذیرش شده بودند؛ مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز همچنان تحت قرار نظارت قضائی قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات دادستانی کل کشور در راستای اجرای دستورات و منویات ریاست قوه قضائیه ناظر بر پیشگیری و مقابله قاطعانه با جرم سرقت و مرتکبان این جرم، گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با فراجا، به زودی پایش هوشمند سارقین سابقه‌دار را در سراسر کشور با قاطعیت اجرا خواهیم کرد.
گفتنی است؛ حریقی ساعت پنج و ۴۵ دقیقه صبح روز 12 آبان ماه سال جاری در کمپ ترک اعتیادی به نام "گام اول رهایی" واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد که در این حادثه تلخ 32 نفر جان باختند.
  • نویسنده :
  • منبع :