19 دی: وزیر آموزش و پرورش از استخدام بیش از ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.

رضا مراد صحرایی در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه انتظار ما از همه این است که امیدآفرینی داشته باشند؛ گفت: از هم اکنون اعلام می‌کنم پایه دهم و یازدهم امسال نهایی خواهد بود و معدل کتبی دیپلم با ضریب ۵۰ درصد برای ورود به دانشگاه موردنظر است.
وی با بیان اینکه حتماً کاهش معدل را باز هم شاهد خواهیم بود؛ گفت: ما می‌توانستیم معدل کل را ملاک قرار دهیم اما معدل کتبی برای ورود به دانشگاه مهم است. البته نهضت ارتقا کیفیت در مدارس راه افتاده است و امروز مهمترین دغدغه ماست.
صحرایی با اشاره به اینکه سال پیش رو به مراتب سالی تحولی تر از سال جاری خواهد بود؛ گفت: در سالی که پشت سر می‌گذاریم؛ تاریخی‌ترین آزمون استخدامی کشور در سال گذشته برگزار شد که از نظر کمی و کیفی منحصر به فرد بود و شما هم تصدیق می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال پیش رو بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی وارد آموزش و پرورش خواهند شد؛ گفت: نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد خواهند شد. این استخدام‌ها بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت است. این استخدام‌ها در دولت بی سابقه بوده و استخدام‌های سال بعد از امسال هم بی سابقه تر است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن گفت: کاری می‌کنیم که مدرسه دالان اشتغال و زندگی شود نه اینکه تنها محلی برای ورود به دانشگاه باشد. لذا ۵۰ درصد دانش آموزان باید تا پایان برنامه هفتم توسعه به هنرستان‌ها بروند. یعنی باید ۱۵۰۰ هنرستان بسازیم که می‌سازیم. البته مهم‌ترین بحث ساخت هنرستان‌های جوار صنعت است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست راهبردی آموزش‌وپرورش در سال آینده ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است. مدارس دولتی برای ما اصل است. تنوع مدارس کاهش و کیفیت معلمان افزایش پیدا خواهد کرد.
صحرایی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار، در سه پایه متوسطه دوم دانش‌آموزان معلمان را ارزیابی خواهند کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :