19 دی: عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: دولت باید بپذیرد که بودجه‌ای که به مجلس تحویل داد ناقص بود و برخی از موارد را اجرا نکرده بودند و یکی از آنها هم‌ترازی بازنشستگان بود که تقریبا ۵٠ همت کسری در این بخش دیده می‌شد.
جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتقادات سازمان برنامه و بودجه نسبت به مصوبات هزینه‌زای کمیسیون تلفیق مجلس برای بودجه ١۴٠٣ اظهار داشت: طبق اصل ۵٣ قانون اساسی دولت موظف است که لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد و مجلس هم پس از بررسی‌ها و تصویب با تایید شورای نگهبان، قانون بودجه را به دولت ابلاغ کند. در کمیسیون تلفیق بودجه را مورد بررسی قرار دادیم و دولت کسری‌هایی در بودجه داشت که این عدد بیش از ٣٠٠ هزار میلیارد تومان بود. 
وی ادامه داد: هم در اصل بودجه و هم در تبصره ١۴ و در بخش هدفمندسازی یارانه‌ها کسری وجود داشت که مجموع این کسری بیش از اعداد مطرح شده و ٣٠٠ هزار میلیارد تومان گفته شده، بوده‌است. 
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به ادعای سازمان برنامه مبنی بر ایجاد مالی بار با برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: مجلس لایحه بودجه را مورد بررسی قرار داد و در برخی از موارد از جمله افزایش ١٨ درصدی حقوق کارمندان، این عدد را به ٢٠ درصد افزایش داد. کف حقوق و دستمزد در لایحه بودجه پایین دیده شده بود که مجلس آن را به ١٠ میلیون تومان رساند. همچنین در بررسی‌های مجلس یک فوق العاده به حقوق برخی از گروه‌های کارمندی مانند جهاد کشاورزی، لشکری، ارشاد و خدمات آموزش و پرورش اضافه شد تا امکان افزایش حقوق این گروه‌های کارمندی وجود داشته باشد. 
کوچکی‌نژاد افزود: از دیگر موضوعات بحث بدهی دولت به تامین اجتماعی بود که در بررسی بودجه ١۴٠٣ به دولت تکلیف کردیم که ١٧٠ هزار میلیارد تومان از آن را از محل فروش اموال با واگذاری‌ها بپردازد که این مصوبات بودجه دولت را طبیعتاً افزایش می‌دهد.
عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: دولت باید بپذیرد که بودجه‌ای که به مجلس تحویل داد ناقص بود و برخی از موارد را اجرا نکرده بودند و یکی از آنها هم‌ترازی بازنشستگان بود که تقریبا ۵٠ همت کسری در این بخش دیده می‌شد.
وی با تاکید بر اینکه انتقاد سازمان برنامه درباره ایجاد بار مالی به بودجه با مصوبات مجلس وارد نیست، گفت: سازمان برنامه و دولت بپذیرد که مجلس به قانون عمل کرده‌است و برای بسیاری از مصوبات مجلس منابع درآمدی آن هم دیده شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :