۱۹ دی: بیمارستان محک، در یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ زیرساخت‌های خود در سالیان اخیر، برای بهبود ارائه‌ خدمات‌ به کودکان مبتلا به سرطان کشورمان که مأموریت اصلی این مؤسسه به شمار می‌رود، اورژانس خود را نوسازی کرده است.
دکتر علیرضا دانشگری، معاون مدیرعامل محک در حوزه‌ درمان گفت: «بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک با 100 تختخواب، یک پنجم ظرفیت درمان سرطان کودک در ایران را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر بیش از 4000 کودک مراحل درمانشان را در بیمارستان محک طی می‌کنند. این رقم، نیازمند رسیدگی‌ها و امکانات تازه‌ای است که تأمین آن در دستور کار بیمارستان محک قرار دارد. یکی از این اقدامات، افتتاح اورژانس جدید برای بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک است.»
وی افزود: «افزایش تعداد بیماران و نیز قدیمی شدنِ تجهیزات اورژانس فعلی، محک را بر آن داشت که اورژانس این بیمارستان را با استانداردهای به‌روز و جدید بین‌المللی در بخش دیگری از ساختمان بیمارستان محک راه‌اندازی کند.»
دانشگری با بیان آنکه اورژانس جدید با داشتن بخش‌های تریاژ، اتاق عمل سرپایی، اتاق احیاء، اتاق گچ‌گیری، اتاق‌های ایزوله و ایزوله‌ معکوس و نیز 10 تخت اورژانس به یکی از مجهزترین اورژانس‌های تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور تبدیل شده است ادامه داد: «در این اورژانس، پزشک عمومی و پزشک متخصص اطفال به صورت بیست‌وچهار ساعته مستقر هستند و به خدمات‌رسانی به کودکان مبتلا به سرطان می‌پردازند.»
معاون مدیرعامل محک در درمان تاکید کرد: «فضای بزرگ‌تر این اورژانس، تجهیزات مدرن و به‌روز و نیز ارائه‌ خدماتِ تخصصی برای کودکان مبتلا به سرطان از وجوه تمایز اورژانس جدید بیمارستان محک است. این اورژانس که احداث و تجهیز آن قریب به دو سال زمان برده است، از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی محک در سالیان اخیر است که به همت نیکوکاران این مؤسسه ساخته و تجهیز شده است.»
دانشگری در پایان گفت: «محک امیدوار است با افتتاح این اورژانس و افزایش سرعت خدمت‌رسانی به کودکان مبتلا به سرطان، آن‌ها را با سرعت و سهولت بیشتری به روزهای سلامتی بازگرداند.»

  • نویسنده :
  • منبع :