19 دی: مکزیک و شیلی هم به جمع کشورهایی پیوستند که احتمال ارتکاب جنایات جنگی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) ارجاع داده و خواستار رسیدگی به آن از سوی این نهاد بین‌المللی شدند.
به گزارش الجزیره، وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور رسمی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته است در مورد جنایات جنگی احتمالی ارتکابی رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات (رژیم) اسرائیل به نوار غزه تحقیق کند.
وزارت خارجه مکزیک در این بیانیه بر نگرانی فزاینده خود در مورد تشدید خشونت در نوار غزه به ویژه علیه اهداف غیرنظامی تاکید کرده است.
وزارت خارجه شیلی نیز در بیانیه‌ای از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا درباره احتمال ارتکاب جنایات جنگی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تحقیق کند.
در بیانیه وزارت خارجه شیلی آمده است: از ابتدای حمله (رژیم) اسرائیل اخبار زیادی در مورد تشدید خشونت از سوی نظامیان اسرائیلی علیه مردم عادی فلسطین انتشار یافته که لازم است درباره احتمال ارتکاب جنایات جنگی در جریان این خشونت‌ها تحقیقات لازم از سوی این نهاد بین‌المللی انجام شود.
بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پنجشنبه شب در یکصد و چهارمین روز جنگ غزه اعلام کرد شمار شهدا به ۲۴ هزار و ۶۲۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۱ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.

  • نویسنده :
  • منبع :