19 دی: قائم مقام اسبق وزارت امور خارجه پاکستان که به مدت ۳ سال به عنوان سفیر این کشور در تهران حضور داشت، با تاکید بر مشروعیت نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد تهدید تروریسم در مرزهای مشترک، اظهار داشت که گروه «جیش العدل» از سوی آمریکا حمایت می‌شود.
شمشاد احمد خان دیپلمات برجسته پاکستانی که بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۸ قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور بود طی اظهاراتی در شبکه پاکستانی «جی تی وی»، از اقدامات ناکافی دولت و ارتش این کشور برای جلوگیری از تحرکات تروریستی در نزدیکی مرزها با ایران انتقاد کرد.
شمشاد احمد نسبت به ماجراجویی رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه هشدار داد و افزود: رویدادهای اخیر تنها به روابط ایران و پاکستان محدود نمی‌شود بلکه بخشی از توطئه‌های خارجی برای تخریب امنیت منطقه و روابط حسنه ایران و پاکستان است.
وی افزود که جیش العدل سال‌ها مرتکب اقدامات ضدامنیتی علیه ایران شده و از قلمروی پاکستان دست به حملات متعددی زده است؛ پی چرا نباید ایرانی‌ها نگران باشند.
شمشاد احمد افزود که آمریکا از جیش العدل حمایت می‌کند که دلیل اصلی آن متشنج کردن وضعیت منطقه و برافروختن آتش اختلافات و درگیری میان دو کشور همسایه است.
وی با اشاره به مشکلات جدی پاکستان در مرزهای خود با هند و افغانستان به ویژه تداوم حملات خونین تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان علیه نیروهای ارتش این کشور، گفت: فرماندهان ارتش و دستگاه‌های امنیتی پاکستان باید متوجه باشند که چرا چنین حوادثی در مرزهای ما با ایران رخ می‌دهد.
سفیر پیشین پاکستان در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور آزاد و مستقل به ویژه تنها کشور قوی و مستقل در جهان اسلام است و دست به اقدام مشروعی علیه تهدیدات تروریستی زده است.

  • نویسنده :
  • منبع :