19 دی: دو نماینده مجلس شورای اسلامی از وضعیت بازار گوشت گرم و نحوه توزیع آن در کشور انتقاد کردند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه)‌ در صحن مجلس در تذکری گفت: در سال جاری برای واردات یا تامین کالاهای اساسی ۱۵ میلیارد دلار تخصیص داده شد که با نرخ هر دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه می‌شود همین پول در اختیار وارد کنندگان گوشت گرم و منجمد قرار می‌گیرد که با یک حساب و کتاب باید گوشت به نرخ ۲۵۰ هزار تومان وارد شود اما به نرخ ۴۰۰ هزار تومان می‌آید که این یک رانت است.
وی اظهار کرد: از طرفی دیگر گوشت گرم در تهران توزیع می‌شود اما در برخی از شهرها همچون کرمانشاه و اصفهان توزیع نمی‌شود. نصف گوشت منجمد وارداتی هم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده شده و نصف دیگر به گونه‌ای دیگر توزیع می‌شود. در این وضعیت تکلیف نقاط دور افتاده چه می‌شود که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دسترس آنها نیست؟
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وضعیت به گونه‌ای شده که مردم در نقاط مختلف و شهرستان‌ها باید گوشت را کیلویی حدود ۷۵۰ تومان خریداری کنند در این باره به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده شد و حتی فرصت اصلاح را دادیم اما اتفاقی نیفتاد.
در همین رابطه سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در تذکر دیگری اظهار کرد: گوشت کیلویی ۷۵۰ هزار تومان را چه طور یک فرد باید بخرد که حقوق ماهیانه‌اش هفت میلیون تومان است؟ باید فکری به حال مردم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :