19 دی: ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در تماس تلفنی، ادعاهای بی‌پایه و اساس در مورد ارتباط ایران با حملات صورت گرفته در دریای سرخ را تکرار کرده و خواستار افزایش فشارها برای توقف عملیات نظامی گروه‌های مقاومت در این منطقه شدند.
دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای نوشت: سوناک و بایدن افزایش حملات خشونت‌آمیز حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در حال عبور از منطقه را محکوم کرده و متعهد شدند که در کنار شرکای بین‌المللی به تلاش‌ها برای بازدارندگی و مختل کردن این حملات ادامه دهند.
این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دفتر سوناک منتشر شد، می‌افزاید: این تلاش‌ها شامل اعمال فشار دیپلماتیک بر ایران برای توقف حمایت خود از فعالیت حوثی‌ها و در صورت نیاز، اقدام نظامی هدفمند برای کاهش توانایی این گروه است.
این درحالیست که نیروی دریایی انگلیس و ایالات متحده آمریکا در تداوم حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تحرکات و دخالت‌های نظامی خود را در منطقه افزایش داده‌اند.
ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.
نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.
آمریکا و انگلیس دو هفته پیش به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع انصارالله یمن حمله کردند، اما این اقدام به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانست حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.
اما ادعای انگلیس درباره نقش تهران در این تحولات درحالیست که جمهوری اسلامی ایران ادعای دخالت در تحولات فلسطین را رد و تاکید کرده است که هیچ گروه نیابتی در منطقه ندارد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان چندی پیش تصریح کرد: این ادعاها با اهداف خاص سیاسی مطرح می‌شوند و حاکی از تلاش برای وارونه نمایی واقعیت‌های منطقه و نیز بیانگر تأثیر پذیری آنها از ترجیحات طرف‌های ثالث از جمله رژیم کودک‌کُش صهیونیستی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اظهارات و اقدامات غیرسازنده برخی مقام‌های غربی که خود عاملی برای تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی است، تاکید کرد: همان طور که قبلا به صراحت اعلام‌ کرده‌ایم، گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ گویی به جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند. این گروه‌ها به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.
کنعانی به طرف‌های غربی توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی‌پایه و اساس، جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرده و تلاش خود را صرف توقف جنایات جنگی این رژیم علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطین و تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه وفق مقررات و مسئولیت‌های بین‌المللی کنند.
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته است.بر اساس گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۲۵ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :