19 دی: نماینده مردم مهریز در مجلس در تذکری اعلام کرد که معلمان طرح حمایتی ۳ تا ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند.

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از اینکه معلمان حمایت ۳ تا ۴ ماه حقوق نگرفته‌اند، گفت: متأسفانه فکر می‌کنم این افراد بردگانی هستند که باید بردگی کنند و این افراد حتی به آموزش و پرورش مراجعه کردند اما به آنها گفتند مجانی باید کار کنید و ما پولی نداریم پرداخت کنیم.
نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس ادامه داد: تقاضا داریم صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش وضعیت این افراد را تعیین تکلیف و حق آنها را استیفا کند؛ اگر به ما نمایندگان سه ماه حقوق ندهند، چه اتفاقی می‌افتد. این افراد جزء ملت ایران هستند و باید در اسرع وقت وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.
داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت معلمان طرح حمایتی گفت: این افراد در ابتدای امسال بدون فرآیند جذب به کارگیری شدند و پرداخت‌ها هم اندکی با تأخیر مواجه شده و علت آن است که آموزش و پرورش باید اطلاعات آنها را احصاء و به ما گزارش می‌داد.
وی ادامه داد: هفته گذشته در جلسه‌ای با سازمان اداری و استخدامی موارد را شناسایی کردیم و مشخص شد حدود ۲۶ هزار نفر نیروی خرید خدمتی به کارگیری شدند که بار مالی جذب آنان ۲۷۰ میلیارد تومان است؛ تأمین منابع در حال انجام است و در روزهای آینده پرداخت‌ها شروع می‌شود و مطالبات آنان تسویه خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :