19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مناسبت ۱۳ رجب ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر تمدید شد و کسانی که هنوز موفق نشدند می توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت هوشمند شماره تلفن خود را مشخص کنند تا اینترنت رایگان برای آنها فعال شود.
عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت ۱۳ رجب ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا پایان دهه فجر تمدید شد و کسانی که هنوز موفق نشدند می توانند با مراجعه به سایت خدمات دولت هوشمند شماره تلفن خود را مشخص کنند تا اینترنت رایگان برای آنها فعال شود.
وی درباره استقبال از پیام رسان های داخلی نیز گفت: بر اساس نظرسنجی ها استقبال از پیام رسان های اجتماعی داخلی در یک سال و نیم اخیر ۵ برابر شده و امید است روز به روز به مخاطبان آنها افزوده شود. 
زارع پور درباره مشارکت در انتخابات هم اظهار داشت: یکی از وظایفی که به ما سپرده شده پایداری زیرساخت های مورد نیاز در روز انتخابات است که در شعب اخذ رای بتوانیم احراز هویت برخط و سایر سامانه هایی که وزارت کشور برای برگزاری انتخابات دارد را داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قطعی اینترنت گفت: قطعی اینترنت اخیر به دلیل اختلال فیبرنوری در کشور گرجستان بود و این مشکل دو ساعته رفع شد.
وی درباره ضمانت ۳۰ درصدی سرعت اینترنت نیز توضیح داد: از اپراتورها تعهد گرفته ایم که تا خرداد ۱۴۰۳ سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. در این وزارتخانه نیز داشبورتی رونمایی شده تامردم بتوانند سرعت اینترنت را مشاهده کنند که الان چگونه است و در آینده چگونه خواهد بود و در معرض قضاوت عمومی قرار گرفته است.
زارع پور افزود: در کنار آن سازمان تنظیم مقررات به عنوان نماینده مردم حتما بر عملکرد اپراتورها نظارت می کند که این اتفاق خوب بیفتد و این را به پروانه اپراتورها الحاق کرده ایم یعنی اگر به تعهد خود عمل نکنند ما با آنها حتما برخورد قانونی می کنیم.   
وی در ادامه با اشاره به اینکه پرتاب دهمین ماهواره در دولت سیزدهم در حوزه فضایی اتفاق بزرگی بود که افتاد، بیان داشت: اولین پرتاب دی ماه ۱۴۰۰ انجام شد و تا دی ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۱۰ پرتاب داشتیم که معادل ۱۰ سال پیش از آن بوده است به این معنا که ۵ برابر مدت مشابه کار شده است. 
زارع پور با بیان اینکه پرتاب های دیگری هم خواهیم داشت، گفت: پرتاب ثمره کارهایی است که صنعت فضایی کشور روی زمین انجام می دهد تا وقتی که ماهواره و محموله فضایی به فضا پرتاب نشود نمی دانیم که چگونه کار می کند.
وی یادآورشد: اتفاقی که به تازگی افتاد این بود که برای اولین بار به مدار ۷۵۰ کیلومتری با موفقیت دست پیدا کردیم. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره‌برهای ما در کلاس سبک و در مدار ۵۰۰ کیلومتری تا ۷۵۰ کیلومتری تثبیت شده است، اتفاقی که در همین دولت رقم خورد، البته این موفقیت ها بر پایه تلاش های ۱۵ سال گذشته است.
زارع پور ادامه داد: اما چه در پرتاب های قبلی که ماهواره های متعددی در همین دوسال با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار دادیم و چه در توفیق اخیر که در مدار کروی ۷۵۰ کیلومتری جاگذاری شد، از مزایای زیاد و طول عمر بیشتر ماهواره در این مدار است که دفعات کمتری عرض بیشتری را بدون این که دقت آن کم شود، تصویر برداری می کند که همه این ها برای اولین بار در دولت سیزدهم انجام شد.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که محموله های سنگین تری را بتوانیم در همین مدار ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتر قرار دهیم. در حال حاضر محموله تا ۱۰۰ کیلو را در این مدارها قرار داده ایم اما باید به چندصد کیلو برسیم.
وی با تاکید بر این که این مسیر با شتاب دنبال می شود، گفت: نگاه دولت سیزدهم به حوزه فضایی راهبردی است و شخص رییس جمهور به شکل جدی این موضوع را دنبال می کند و تا کنون دو بار جلسه شورای عالی فضایی تشکیل شده و به زودی سومین جلسه هم برگزار می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :