19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور از ورود سامانه بارشی جدید طی سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۷ بهمن‌ماه) در نیمه غربی کشور،، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، برخی مناطق جنوبی کشور و استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور و سواحل غربی دریای خزر سامانه بارشی فعال خواهد بود. 
وی اضافه کرد: یکشنبه (۸ بهمن‌ماه) بارش در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی کاهش می‌یابد و در سواحل دریای خزر و شمال شرق با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت همچنین در این روز در جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده رخ خواهد داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه (۹ بهمن‌ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب بارش رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش بینی می‌شود.
به گفته ضیاییان سه شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، بارش در غرب شمال غرب و سواحل ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) ضمن تقویت سامانه بارشی در غرب به مناطقی از مرکز و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و زاگرس نیز کشیده خواهد شد.
وی اضافه کرد: امروز در مرکز، شرق، جنوب شرق و شمال غرب و یکشنبه در مرکز شرق و شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه در مناطق مرکزی کشور افزایش سرعت باد، گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.
به گفته ضیاییان یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه دریای خزر مواج خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ بهمن ‌ماه) نیمه ابری، در صبح بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی (۹ بهمن ماه) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بعد عباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- و ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :