19 دی: یک فعال بازار طلا و جواهر با تأکید براینکه قیمت طلای ۱۸ عیار حباب ندارد، گفت: افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: برخلاف کاهش 20 دلاری قیمت جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار با افزایش همراه شده که علت اصلی آن افزایش قیمت ارز است.

وی با تأکید براینکه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی اثر خوبی در بازار طلا داشته است، گفت: قیمت طلا در بازار حبابی ندارد و مطابق قیمت اونس و دلار در بازار آزاد است؛ حباب سکه نیز کاهش یافته و به 5 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. او البته این را هم گفت که با ورود سکه های جدید ضرب شده توسط بانک مرکزی به بازار حباب سکه کاهش محسوسی خواهد داشت. 

این فعال بازار طلا با بیان اینکه افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه شده است، تصریح کرد: تقاضای اضافی و خریدهای هیجانی در بازار نداریم و روال عادی در معاملات طی می شود. 

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 800 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 30 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 33 میلیون و 100 هزار تومان است. 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 18 میلیون و 550 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 11میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک‌گرمی6 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. 

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 12 میلیون و 130 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2018 دلار است.

  • نویسنده :
  • منبع :