19 دی: وزیر آموزش و پرورش در پیامی درگذشت دانش‌آموز فداکار شهرستان امیدیه خوزستان را تسلیت گفت و تاکید کرد که برای زنده ماندن یاد و نام او هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد شد.
امیرمحمد انصاری، دانش‌آموز و نوجوان ۱۶ ساله ساکن شهرستان امیدیه استان خوزستان در حادثه آتش‌سوزی منزل محل سکونت، برای نجات جان ۲ خواهر و مادر خود در یک حادثه آتش‌سوزی دچار سوختگی شدید شد که برای درمان به بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز منتقل شد و به دلیل شدت سوختگی جان خود را بعد از چند روز بستری شدن در بیمارستان از دست داد.
در این پیوند رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی که در فضای مجازی ویراستی منتشر شد، خطاب به این دانش آموز نوشت: «امیر محمد عزیزم؛ تو امروز بار دیگر به همه ما نشان دادی برای مرد بودن نیاز نیست سن و سال بالایی داشت. قهرمانی تو افسانه نیست، برای زنده ماندن یاد و نام تو هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.
وزیر آموزش و پرورش از خداوند برای خانواده این دانش آموز صبر مسئلت کرد.
"امیرمحمد انصاری" دانش‌آموز دوره متوسطه دوم این شهرستان برای نجات خانواده خود از یک حادثه آتش‌سوزی جان خود را از دست داد. عامل اصلی وقوع این آتش‌سوزی در خانه آن‌ها را اتصال برق بخاری برقی بوده است و به گفته فرماندار امیدیه وی خانواده خود از خانه خارج و جان آن‌ها را نجات داد اما خود موفق به خروج از خانه نشد.
دانش آموزی دیگر به نام" علی لندی" نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای نیز ۱۸ شهریور سال ۱۴۰۰ پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده دل به آتش زد و آن ها را نجات داد اما متاسفانه جان خود را از دست داد.
  • نویسنده :
  • منبع :