19 دی: یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ از رئیس این کمیسیون درخواست کرد پرونده اتهامات علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را باز کند.
سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که یک فعال سیاسی نمایندگان مجلس را متهم به دریافت ۱۴۰ سکه به عنوان رشوه کرده است، گفت: هیچ نماینده‌ای نیامده است آبرو و حیثیت خودش را به خاطر بعضی از مسائل که مطرح می‌کنند، ببرد. هیچ نماینده‌ای نیامده است حیثیت خودش و مجلس را زیر سوال ببرد‌.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبیعی است که هر کسی می‌خواهد حرف بزند اول باید تحقیق و تفحص کند، آن‌ها خودشان مدعی علم زمین و زمان هستند، در مقابل دشمنان خوب ایستاده‌اند و تحلیل‌هایشان خوب است بنابراین باید یک مقدار تحلیل‌هایشان را دقیق‌تر و دشمن‌شناسی خودشان را قوی‌تر کنند و همین‌طور حرفی نزنند که مجلس انقلابی را تحقیر و تضعیف کنند.
وی خاطرنشان کرد: تحقیر مجلس، تحقیر ارکان اصلی نظام و تحقیر امید مردم است. چشم انتظارِ مردم به مجلس است. مجلس رفتار مدیران را تنظیم می‌کند. بنابراین این تهمت‌ها حتماً قابلیت تذکر از طرف قوه قضاییه را دارد. حتماً این تهمت‌ها قابل اصلاح از طرف خود گوینده است و ان‌شاالله شاهد خواهیم بود.
ذاکر در پاسخ به این‌که آیا به عنوان نماینده مجلس پیگیر این تهمت‌ها خواهد بود، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ حتما باید این موضوع را پیگیری کند، من از آقای پژمان‌فر به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ درخواست می‌کنم این موضوع را رصد کند و پرونده این نوع اتهامات را باز کند.
وی افرود: از قوه قضاییه، سازمان بازرسی و دادستان کل می‌خواهم به این موضوعات به صورت دلسوزانه رسیدگی کنند نه تحکمی، زیرا افرادی که حرف می‌زنند در درون نظام هستند و سابقه خوبی دارند و نیاز به تقویت و اصلاح آنان است، یک تذکر قضایی به آن‌ها بدهند تا انحراف بیشتر نشود.
  • نویسنده :
  • منبع :