19 دی: اخیراً شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه خودروی بوگاتی کلاسیک محمدرضا پهلوی برای جبران کسری بودجه از سوی دولت فروخته شده است.
با توجه به اعلام خبر کذب فروش خودروی بوگاتی محمدرضا پهلوی برای جبران کسری بودجه در فضای مجازی روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد موارد زیر را برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌کند:
این خودرو که هم اکنون در موزه پیترسون امریکا نگهداری می‌شود، در سال ۱۳۱۸ به مناسبت ازدواج محمدرضا پهلوی با فوزیه فاروق، توسط دولت فرانسه اهدا شد. 
خانواده‌های سلطنتی که دارای پارکینگ اختصاصی هستند گاه نسبت به فروش بعضی از خودروهای سفارشی موجود در پارکینگ خود اقدام می‌کردند. در سال ۱۳۳۸ شمسی نیز خودروی بوگاتی مذکور از پارکینگ شاه به شخصی به نام هوشنگ جلیلی فروخته و از کشور خارج شده است. 
این خودرو در دهه ۱۹۶۰ به همراه پلاک فارسی خود به یک مجموعه دار امریکایی فروخته شد و از آن زمان در مجموعه خودروهای موزه پیترسون در کالیفرنیا نگهداری می‌شود.
خودروی مذکور از روز اول انقلاب اسلامی تاکنون در زمره اموال سعدآباد نبوده است.  
این خودروی بوگاتی مدل ۱۹۳۹، همان گونه که کارشناس خودرو اعلام می‌کند دارای گلگیرهایی کاملا لبه دار است که قسمت بالایی آن در زیر یک صفحه فلزی پنهان می‌شود، همچنین شیشه جلوی خودرو امکان جمع شدن به داخل را دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :