19 دی: استاندار هرمزگان، با اشاره به اینکه هرمزگانی‌ها دهه فجر امسال را با حضور رئیس جمهور جشن می‌گیرند، گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح یکهزار و ۳۲ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۳۸۵ پروژه به این استان سفر می‌کند.
مهدی دوستی روز دوشنبه در نشست خبری با محوریت سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان افزود: این پروژه‌ها در قالب ۲۲ بسته به ارزش یکهزار و ۵۰ هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم بخش مسکن است که در بسته سفر، ۱۴ هزار واحد مسکونی تحویل مردم استان خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: سهمیه استان در مسکن شهری ۵۰ هزار واحد و در مسکن روستایی ۱۶ هزار واحد مسکونی است.
دوستی یادآور شد: همچنین در این سفر عملیات اجرایی ۳۸۵ طرح در هرمزگان به ارزش یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این سفر آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی نیروگاه پنج‌هزار مگاواتی اتمی سیریک یکی از مهم‌ترین طرح‌های کلنگ‌زنی با حضور رئیس جمهور به استان است که با بهره‌برداری از این نیروگاه که از برترین‌های جهان خواهد بود، سرنوشت توسعه مَکُران متحول می‌شود.
وی گفت: همچنین در این سفر هشت هزار میلیارد دلار پروژه ارزی نیز در حوزه‌های نفت، معادن و صنعت در استان هرمزگان آغاز خواهد شد.
سید ابراهیم رئیسی روزهای ۱۲ و ۱۳بهمن در هرمزگان خواهد بود و علاوه بر بررسی روند پیشرفت و تحقق مصوبات سفر نخست، با نخبگان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم دیدار می‌کند.
هیات وزیران و تعدادی از معاونان، رئیس جمهور را در این سفر ۲روزه همراهی می‌کنند.
دور نخست سفر رئیس جمهور و هیات دولت به هرمزگان در ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ افزون‌بر ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در قالب ۱۸۰ مصوبه برای استان هرمزگان به تصویب رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :