19 دی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر یک روز به پاکستان، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، برخی اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته در این سفر را تشریح کرد.
حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود نوشت: در جریان سفر به پاکستان با ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد ارتش، آقای انورالحق نخست وزیر و آقای جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردم.
وی افزود: توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، انرژی، سیاسی، امنیتی و مرزی ذیل سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، افزایش بازارچه‌های مرزی و بررسی آخرین تحولات منطقه، مهم‌ترین محور رایزنی‌ها در اسلام‌آباد بود.
امیرعبداللهیان بیان کرد: همچنین در نشست خبری مشترک با همتایم با بیان اینکه روابط دو کشور می‌تواند منبع مهمی برای صلح و ثبات پایدار در منطقه باشد بر عزم جدی طرفین جهت اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری برای مقابله با خطر تروریسم تاکید شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: به تروریست‌ها فرصت نخواهیم داد که امنیت ایران و پاکستان را هدف قرار دهند.
همچنین حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب و پیش از ترک اسلام‌آباد به سمت تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدارهای بسیار مهم و سازنده‌ای در جریان این سفر با مقامات عالی‌رتبه پاکستان صورت گرفت و توافق شد تا ما همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، انرژی و در سایر حوزه‌های متفق القول را با سرعت بیشتری تداوم ببخشیم.
وزیر امور خارجه ایران افزود: دولت‌های ایران و پاکستان همچنین توافق دارند که مطابق با یک جدول زمانبندی شده، پنج گذرگاه جدید مرزی به گذرگاه‌های مرزی موجود میان دو همسایه اضافه شود.
وی تاکید کرد که مرزهای امن ما باید به مرزهای تجاری، اقتصادی و گردشگری تبدیل شود چرا که هر دو کشور مصمم هستند که این مرزها هیچ جایی برای تروریسم و اقدامات تروریستی ندارد.
امیرعبداللهیان گفت: متاسفانه دشمنان تلاش دارند تا گروه‌های تروریستی را در منطقه فعال نگه دارند و از آنجایی که شاهد یکسری فعالیت‌های تروریستی در مرزهای ایران و پاکستان هستیم، این عناصر با سرویس‌های امنیتی آمریکا و رژیم اسرائیل ارتباط دارند که هدف آن تداوم ناامنی‌ها در منطقه است.
وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که در چارچوب توافقاتی که با مسوولان پاکستانی صورت گرفت، همکاری‌های ضدتروریستی دو کشور گسترش یافته و در حوزه‌های همکاری‌های صنعتی، علمی، بازرگانی و انرژی نیز شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.
وی در پایان افزود که تا روزهای آینده هیات‌های مختلفی میان ایران و پاکستان مبادله خواهد شد.
بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه روز یکشنبه به دعوت همتای پاکستانی خود به این کشور سفر و عصر دوشنبه اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :