19 دی: نماینده چابهار در مجلس از ردصلاحیت خود به دلیل اعلامی "عدم التزام به جمهوری اسلامی" انتقاد کرد.
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس در گفت وگو‌ با خبرنگار عصر ایران در مورد علت رد صلاحیتش گفت: علت رد صلاحیت بنده را عدم التزام به جمهوری اسلامی عنوان کرده اند.  التزام عملی هر فردی به اسلام و انقلاب از عملکرد ها مشخص است. ممکن است ما منتقد دولت باشیم اما همیشه مسایل را در بستر قانونی پیگیری کردیم و امری را فراقانونی پیگیری نکردیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: امیدوارم شورای نگهبان در مورد افزایش میزان مشارکت دغدغه جدی داشته باشد و زمینه این مشارکت را فراهم کند.
وی اظهار کرد: امیدوارم فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد افزایش میزان مشارکت نصب العین همه مسئولان حوزه نظارت و اجرا انتخابات قرار گیرد و در مراحل بعدی فضا به گونه ای باشد که قرائت ها و تفکرات مختلف و متفاوت نیز بتوانند در انتخابات حضور یابندو احقاق حق شود.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان مشارکت به عوامل متعددی بستگی دارد فقط به بحث تایید و رد صلاحیت ها بستگی ندارد و بیشتر از رد صلاحیت ها مسایل اقتصادی هم برای مردم مهم است. البته نمی شود نقش این موضوع را نیز منکر شد که هر چقدر زمینه ای  فراهم شود که تفکرات مختلف در انتخابات باشند به میزان مشارکت کمک می کند. به ویژه در استان سیستان و بلوچستان که شرایط خاصی بعد از اتفاقات سال گذشته وجود دارد. امیدواریم فضا به گونه ای باشد که همه تفکرات در چارچوب جمهوری اسلامی خودشان را در معرض رای مردم قرار دهند. 
سعیدی افرود: به هر حال نگرانی جدی در مورد میزان مشارکت وجود دارد. در حالی که در استان سیستان وبلوچستان بالاترین میزان مشارکت را در هر دوره از انتخابات داشتیم؛ زمانی که در نقاط دیگر کشور میزان مشارکت بالا نبود مردم استان پای صندوق ها آمدند. موضوعی که در حال حاضر می تواند به میزان مشارکت در استان کمک کند حضور نامزدها از طیف ها و تفکرات مختلف است.
وی گفت: دوستان می گویند در بین رد صلاحیت شده ها مدافعین سینه چاک دولت هم بوده اند ولی بیشتر کسانی که رد صلاحیت شدند منتقدین رویه های اجرایی هستند. لزوما نیت خوانی نمی کنم که رد صلاحیت ها برنامه های از پیش تعیین شده از سوی دولت بوده. البته خیلی از منتقدین که در هیات های اجرایی رد شدند در هیات های نظارت تایید شدند و برای همین خوش بین هستیم که به اعتراض ها نیز به نحوی در شورای نگهبان رسیدگی شود که طیف های مختلف در انتخابات حاضر شوند.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس تصریح کرد: ما بلوچ ها خوش بین هستیم و تا آخرین روز بررسی صلاحیت ها امیدواریم شورا زمینه ای را ایجاد کند که میزان مشارکت را در استان بالا ببرند.
وی بیان کرد: یکی از موفقترین مجالس مجلس اول بود. در این مجلس فضایی ایجاد شده بود طیف های فکری و سیاسی مختلف در مجلس حضور یابند. اینکه در مجلس فقط یک حرف زده شود مشکلی را حل نمی کند. اگر قرار باشد همه یکجور فکر کنند که نیازی به مجلس نبود. هر چقدر تنوع فکر و نگاه در مجلس باشد باعث کارامدی مجلس می شود هر چقدر مشارکت بیشتر باشد مجلس کارآمدتر است. رهبری نیز فرمودند اگر مشارکت پایین باشد در کارآمدی مجلس موثر است.
  • نویسنده :
  • منبع :