19 دی: منابع خبری از گسترش بیماری میان آوارگان غزه و وضعیت فاجعه بار در این منطقه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری سما، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیش از ۷۰۰ هزار نفر از آوارگان به بیماری‌های واگیردار، پوستی، سرماخوردگی، اسهال و هپاتیت مبتلا شدند.
این وزارتخانه تاکید کرد که ازدحام جمعیت، نبود پناهگاه‌های مناسب، نبود آب و غذای کافی و همچنین نبود امکانات پزشکی و بهداشتی، فاجعه انسانی و بهداشتی را گسترده‌تر می‌کند.
اخیرا «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در واکنشی شدید نسبت به اقدامات فجیع رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، شرایط این منطقه را غیرقابل توصیف و جهنم‌گونه دانست و افزود: این همه کشته برای آتش‌بس دیگر کافی است.
خبرگزاری رویترز با پخش بخش هایی از سخنان رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نوشت: وی با تاثر از فجایع صورت گرفته در غزه، جملات خود را با سختی و بغض ادا می‌کرد.
بنابر این گزارش، تدروس آدهانوم گفت: درصورتی که به دنبال راه حلی (برای پایان دادن به جنگ غزه) باشیم این امر همواره میسر و امکان پذیر و تنها نیازمند اراده است، چرا که بنابر تجربیات من، جنگ نه تنها موجب یافتن راه حلی برای پایان خود نمی‌شود، بلکه جز اینکه جنگ و انزجار و ویرانی بیشتر به بار آورد، نتیجه دیگری نخواهد داشت.
وی افزود: از آنجایی که ۷۰ درصد از کشته شدگان این جنگ کودکان و زنان هستند، این به تنهایی برای آتش بس کافی است، در حالی که خطر اپیدمی نیز در حال افزایش است.
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که مردم غزه به خاطر گرسنگی و قحطی با خطر مرگ مواجه هستند، با این اوصاف می‌توان به سادگی درک کرد که وضعیت در این منطقه تا چه اندازه جهنمی است.
وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۳ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۴ شهروند فلسطینی را شهید و ۲۴۹ نفر دیگر را زخمی کرد.
با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۶ هزار و ۷۵۱ نفر و شمار زخمی ها به ۶۵ هزار و ۶۳۶ نفر رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :