19 دی: وزیر امور خارجه در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه را کلید برقراری ثبات و آرامش در کل منطقه خواند.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس‌های تلفنی جداگانه با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آخرین تحولات مرتبط با تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه را مورد بررسی قرار دادند.
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با اسماعیل هنیه، با اشاره به تماس‌ها و دیدارهای اخیر خود با مقامات دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه را کلید برقراری ثبات و آرامش در کل منطقه خواند.
امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در ۴ ماه گذشته، تاکید نمود تنها ملت فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین، حق دارند در مورد سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند و هیچ طرفی نمی‌تواند اراده و طرح‌های سیاسی خود را بر آن‌ها تحمیل نماید.
اسماعیل هنیه نیز با ارائه گزارشی از ایستادگی و پایداری وصف ناپذیر ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری و طرح‌ها و ابتکارات سیاسی مطرح شده برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تبادل اسرا، تاکید کرد گروه‌های مقاومت با حفظ وحدت و انسجام خود، تنها در صورت تحقق منافع عالیه ملت فلسطین، ابتکارات مطروحه مورد توجه قرار می‌دهند.
ایستادگی ملت فلسطین مایه افتخار برای جهان اسلام است
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت تداوم تلاش‌ها و تحرکات فلسطینی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه، کمک‌رسانی انسان دوستانه به مردم فلسطین و مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کرد.
امیرعبداللهیان پایداری و ایستادگی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطینی در ۴ ماه گذشته، علی رغم جنایات گسترده رژیم صهیونیستی را مایه افتخار برای کل جهان اسلام، آزادی خواهان جهان و بشریت خوانده و تاکید نمود ملت فلسطین به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین، حق دارند در مورد سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند و هیچ طرفی نمی‌تواند اراده و طرح‌های سیاسی خود را از بیرون بر آن‌ها تحمیل نماید.
زیاد نخاله نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های رهبری، رئیس جمهور، دولت و ملت ایران از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف، گزارشی از مقاومت قهرمانانه ملت و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری، ارائه نمود و تاکید کرد قطعاً ملت فلسطین و مقاومت، پیروز نهایی نبرد کنونی خواهند بود و اشغالگران صهیونیست راهی جز تسلیم در برابر اراده پولادین ملت فلسطین نخواهند داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :