19 دی: سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر اینکه موضع این حزب مشارکت مدنی است، گفت: با برخی از گروه‌های اصولگرای معتدل و احزاب اصلاح‌طلب گفت و گوهایی داشته‌ایم تا از نیروهای اعتدالی آنها در لیست خود استفاده کنیم.
جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت و گو با ایرنا درخصوص موضع انتخاباتی حزب متبوعش اظهار داشت: موضع حزب اعتدال و توسعه هم‌چنان «مشارکت مدنی» است و با وجود اعتراض به رد صلاحیت‌ها، تنها راه برون رفت از مشکلات موجود را صندوق رأی، حضور و ترغیب گروه‌های مختلف اجتماعی به مشارکت می‌دانیم.
وی در پاسخ به سوالی در مورد چند و چون ائتلاف این حزب با سایر احزاب اصلاح‌طلب گفت: همان‌گونه که در نشست خبری روز دوشنبه عنوان شد برای تصمیم‌گیری درخصوص این موضوع منتظر ۱۹ بهمن و مشخص شدن لیست نهایی افراد تأیید صلاحیت‌شده از جانب شورای نگهبان می‌مانیم.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اعتراض این حزب نسبت به آن‌چه تاکنون در مورد تأیید صلاحیت‌ها انجام شده است، افزود: روند رد صلاحیت‌ها به گونه‌ای بوده که چینش لیست‌های انتخاباتی ما چه در تهران و چه در استان‌ها صدمه دیده، و ما منتظریم اعلام تأیید صلاحیت‌های جدید به نحوی باشد که بتوانیم به ترمیم لیست‌های خود در تهران و استان‌ها بپردازیم و بعد از آن می‌توان در مورد بحث ائتلاف‌ هم سخن گفت.
هروی ادامه داد: چون بسیاری از گروه‌هایی که قرار بود ما با آن‌ها لیست مشترک داشته باشیم، با کاهش نامزدها مواجه شده‌اند و رد صلاحیت‌ها دامان بسیاری از این احزاب را هم گرفته است، لذا منتظر می‌مانیم ببینیم آیا هیأت‌های نظارت امکان فعالیت پرتلاش‌تر احزابی مثل حزب اعتدال و توسعه را فراهم خواهند کرد یا نه؟
وی همچنین در مورد بحث سرلیستی نوبخت در لیست مشترک اصلاح‌طلبان عنوان داشت: بحث سر لیستی به خودِ لیست و نامزدها برمی گردد و ما زمانی که بتوانیم به آرایش نامزدها در لیست بپردازیم، می‌توانیم سرلیست را هم مشخص کنیم. اما تا اینجا در حزب اعتدال و توسعه سخن بر سرلیستی دبیرکل این حزب یعنی آقای نوبخت است و اگر قرار باشد تغییراتی انجام بگیرد، منوط به موضع گیری شورای مرکزی یا دفتر سیاسی حزب خواهد بود.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از نشست‌های مشترک این حزب با احزاب دیگر در روزهای گذشته خبر داد و افزود: با برخی از گروه‌های اصول‌گرای معتدل به ویژه نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در قالب هواداران آقای لاریجانی رایزنی‌های گسترده‌ای داشته‌ایم. هم‌چنین با برخی احزاب اصلاح‌طلب مثل ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی و خانه کارگر هم گفت و گوهایی مبنی بر اینکه بتوانیم از نیروهای اعتدالی آنها هم در لیست‌های خودمان استفاده کنیم، داشتیم.
وی تأکید کرد: البته همه این‌ها منوط به آن است که این احزاب کاندیداهایی داشته باشند که بتوانند با ما به اشتراک بگذارند، و ما بتوانیم با حضور همه این‌ها لیستی را تکمیل کنیم.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :