19 دی: کارولینا توها وزیر کشور شیلی روز شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون حداقل ۴۶ نفر بر اثر آتش‌سوزی در مناطق جنگلی شیلی در حومه شهر توریستی ساحلی وینا دل مار جان باخته‌اند.
به گزارش رویترز، توها با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۹۲ منطقه از سراسر شیلی آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است، افزود: بیش از ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشور تحت تاثیر این آتش‌سوزی‌ها قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه آمار کشته شدگان بر اثر این آتش‌سوزی‌ها موقتی است و گزارش‌های مختلفی حاکی از احتمال افزایش آمار جان باختگان وجود دارد، یادآور شد: با رسیدن تیم‌های امداد به مناطق آسیب‌دیده‌تر، احتمال افزایش تعداد قربانیان در ساعات آینده وجود دارد.
وزیر کشور شیلی با بیان اینکه مساحت مناطقی که درگیر این آتش‌سوزی‌ها هستند هنوز در حد قابل قبولی محدود است، تاکید کرد: مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، گسترش سریع آتش‌سوزی به مناطق اطراف است که منجر به افزایش سریع تعداد مناطق آسیب‌دیده خواهد شد.
توها همچنین با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نگرانی این است که برخی از آتش‌سوزی‌ها به نزدیکی مناطق شهری رسیده و در صورت گسترش آتش به این مناطق، مردم بسیاری تحت تاثیر آن قرار گیرند، تاکید کرد: تیم‌های آتش‌نشان با استفاده از بالگرد و کامیون‌های آب‌پاش برای خاموش کردن آتش در این مناطق در حال تلاش هستند.
به نوشته رویترز، دود سیاه آسمان بسیاری از بخش‌های منطقه والپارایسو واقع در مرکز شیلی که نزدیک به یک میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند را فرا گرفته است.
آتش‌سوزی‌های جنگلی در شیلی در ماه‌های تابستان غیرمعمول نیست و سال گذشته در پی موج گرمای بی‌سابقه، بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی این کشور تحت تاثیر آتش‌سوزی قرار گرفته و ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

  • نویسنده :
  • منبع :