19 دی: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا زمانی که تکمیل و تحویل نشدند، غیرقانونی است.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت؛ در خصوص خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، گفـت: این امر کاملا غیر قانونی بوده و در طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی نیز به آن اشاره کرده و راهکارهایی برای مقابله با چنین مسائلی پیش بینی کردیم. تا زمانی که ساختمان‌ها تحویل متقاضیان نشده، نباید اقدام به فروش کنند، در غیر این صورت مشکلات و گرفتاری‌های قانونی برای طرفین در پی خواهد داشت. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در ماه‌های اخیر در مسیر بهبود روند ساخت مسکن در حرکت بوده و رویکرد‌های مناسبی اتخاذ کرده است، عنوان کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی باید اطمینان پیدا کند که متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن در جریان تمامی روند ساخت و ساز هستند تا در دام دلالان و محتکران نیافتند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: هرچقدر مسیر ساخت و تحویل مسکن های طرح نهضت ملی برای متقاضیان شفاف تر باشد و آنها از کم و کیف مسائل آگاه باشند، کمتر در دام کلاه‌برداران می‌افتند. از این رو وزارت راه و شهرسازی باید در مسیر شفاف سازی و دسترسی سریع متقاضیان به اطلاعات خانه های خود گام بردارد.

  • نویسنده :
  • منبع :